Kannabis lailliseksi

Annikki Mäki
Turku

/ #505 Alkoholin liikakäyttäjät hoitoon!!!

25.03.2008 22:04

Lueskelin noita tekstejä mielenkiinnolla, ainahan voi vedota siihen ja siihen, ja kaikki nuorisokodissa asuvien ongelmat johtuvat vain yhdestä ja samasta asiasta.....eiköhän se asia mistä kaikki ongelmat johtuu, ole kuitenkin vähän syvemmällä. Ihmettelin, että mitähän niiden lasten vanhemmat sitten tekevät, ovatko ne kaikki tosinarkomaaneja? Siis ovat, ja ihan oikeita sellaisia, ja pääasiassa tosialkoholisteja, ja tiedän minäkin näistä hommista ihan oikeasti jotakin.... Ja mistäs se alkoholin käyttö sitten johtuu, tarkoitan niillä vanhemmilla? Pahasta olosta, mistäs muusta. Mistäs se paha olo sitten johtuu.... siihen pikemminkin pitäisi keskittyä. Mielestäni liian tiukka suhtautuminen joka asiaan ei tuota kuin ongelmia, esimerkkinä suomen kieltolaki, ja todella niitä voisi luetella tässä enemmänkin, mutta en nyt jaksa. Pikemminkin järkevää suhtautumista voisi lapsille opettaa ihan lapsesta saakka, kun tätä kannabista ei kerran niiden ystäväpiiristä pois saada, eikä maailmasta. Ja vähän muitakin elämänarvoja, rakkautta itseensä, ympäristöönsä ja perheeseensä, sekä muista välittämistä, sekä tietenkin tärkeintä: itsestään välittämistä ja elämänsä arvostusta. Perhearvot ja elämänarvot kunniaan, kyllä se pössyttelevä porukka siinä mukana kulkee!!!