Tahdonvastaiset huostaanotot ja lainvastaisesti huostaanotot

keijo honkala
ylihärmä

/ #6 aivan USKOMATONTA

20.04.2008 10:36

kyllä. Laki sanoo sitä, laki sanoo tätä, mutta kun sitä ei YKSINKERTAISESTI noudateta, huom. omasta mielestään "pätevien" sossujen toimesta,ei siis kaikkien, miten ihmeessä se on niin vaikea käsittää.

Kannattaisi lukea lastensuojelulaki, kokonaisuudessaan, jo ensimmäisestä pykälästä lähtien. niin tiedät mitä se sisältää. Lakia ei tarvitse lukea, kuin 5§ :stä pykälää, niin jo lakia rikotaan ja lasten "etu" jää huomiotta.Toisinaan sen lukeminen ei sinua hyödytä, jos et itse ole "asiaa" kokenut tai muuten perehtynyt siihen.

Perheiden jälleenyhdistäminen, on kokonaan laiminlyöty, pitkäaikais-sijoituksissa. Huostaaoton tarve tulisi esimerkiksi suorittaa 37§ mukaan 3 kk välein, tätä ei jurikaan tehdä.

Lasten mahdolliseen huostaaottoon ei tarvitsisi monessakaan tapauksessa ryhtyä, jos näitä "budjetoituja" määrärahoja, laitettaisiin ennalta ehkäisyys, siinä perheessä, jossa huostaanottoa harkitaan...Näitä määrärahoja säästyisi, jo sillä että "pätemättömät", virkaatekevät sosiaalityöntekijät heitetään ulos ja tilalle palkataan "päteviä" työntekijöitä, useimmiten jo pelkästään niitä löytyy "meistä" tavallisista kansalaisista.Laki pätevästä henkilöstä 14§.

47§
Huostasspidon kesto ja lakkaaminen kannatta lukea myös.

Näitä kun noudatettaisiin "kaikkien" sosiaalityöntekijöiden toimesta, niin näitä vakavia ongelmia ei olisi, tai ne oikealla toimenpiteillä pysyisivät hallinnassa.