Kannabis lailliseksi

Espoo

/ #593

03.05.2008 21:26

Hah, tämä menee jo täysin naurettavaksi :)

"Ulospäin pieni pöllyttely näyttää siltä, kun toinen ihan omassa maailmassa, silmät suurina katselee, pupillit laajentuneina, suu maiskuttaa kuivuuttaan. Hasispsykoosi ei ole yleinen, mutta mahdollinen, mitä jos se tapahtuu nyt?"

- Eikös tämä ole paljon parempi vaihtoehto sille, kuin alkoholia kitannut henkilö, joka voi saada aggressiivisen purkauksen hetkellä millä hyväsä? Suun kuivuudelle on yksi ratkaisu. Juo vettä. Pupillit ovat ehkä joillakin hieman laajentuneet, so what, ketä se haittaa ja mikä tärkeintä, keneen sivulliseen se vaikuttaa haitallisesti?

Ja ketä satuttaa se, että kannabista polttanut olisi hieman omissa maailmoissaan ja antaisi ajatuksen virrata? Polttelusta ei kuitenkaan menetä sitä kuuluisaa tolkkua, toisin kuin maailman vahvimmasta huumeesta, alkoholista menettää.

Kannabiksen vaikutuksen alaisena ei koskaan tulisi mieleenkään käydä viattoman sivullisen kimppuun tai hakkaa vaimo ja heittää lapset ulos pakkaseen.

"Et polta usein. Poltat kerran kk. Ja se päivä on tänään.
Ehkä tänään leikkaat umpisuoleni, ehkä tänään paikkaat reikäni hampaassa, ehkä autat vanhan mummo kadun yli tai viet pienen lapsen äitisinsä luo. Et ole ihan skarppina, mutta eihän se mitään. Käytät ainetta vain kerran kk että ei hätää. Jos käyttäisit alkoholia olisit saanut jo potkut, sinut olisi viety asemalle. Onneksi!!"

- Olet katsonut liikaa jenkkipropagandamainoksia.
Onko kukaan täällä väittänyt, että kannabis ei ole päihde? Ihan samalla tavalla kannabiksesta päihtyneet pitäisi tuomita rattijuopumuksesta tai muusta vastaavasta, josta alkoholinkin osalla rangaistaan. Tuo on suorastaan törkeätä.

Sinulla tuntuu olevan sellainen käsitys, että kun kannabis laillistetaan, niin kaikki kansalaiset olisivat sen vaikutuksen alaisina 24/7.

"Miten joku voi väittää, että kannabiksen käyttäminen on jokaisen oma asia ja että kropalleen voi tehdä mitä haluaa."

- Sellainen ihminen joka tietää omat kansalaisoikeutensa ja haluaa, että niitä kunnioitetaan.
Haluaisitko, että valtio puuttuisi sinun suklaansyöntiin, koska sen liiallinen käyttö on vaarallista terveydellesi, nostaa verenpainettasi ja ylipainoasi. Ennenaikaistaa siis kuolemaasi ja nostaa riskiä sydänsairauksille.

Tätä voi miettiä vaikka kuinka pitkälle. Niinkin pitkälle, että jokainen meistä eläisi kuplan sisällä, joka suojaa meitä kaikelta meille haitalliselta.

"Kannabis on huume, kannabis aiheuttaa riippuvuutta, riippuvuus aiheuttaa ongelmia fyysisesti, sosiaalisesti ja psyykkisesti. Ei sinulla ole pöllyissä tdellisuudentajua ja vaaralliseksi kannabiksen tekee sen huomaamattomuus."

- Kannabis on huume siinä, missä alkoholi, nikotiini, kofeiini, heroiini, kokaiini ja amfetamiini.

Kannabis _saattaa_ aiheuttaa psyykkistä ja sosiaalista riippuvuutta. Sosiaalisesti sillä tavalla, että jonkun elämä saattaa pyöriä sen hankkimisessa ja siihen liittyvissä porukoissa, jolloin siitä on vaikea irrottautua.

Eikö tuokin jo periaatteessa korvautuisi sillä, että se olisi helposti ja turvallisesti saatavilla. Psyykkistä riippuvuutta se aiheuttaa tämän tutkimuksen mukaisesti:

(Anthony & al. 1994) selvitettiin voimakkaimmin riippuvuutta aiheuttava yleinen huumausaine.

Tutkimustulokset eri päihteille ovat tässä:

Alkoholi 15%
Nikotiini 32%
Kannabis 10%

Lisäksi minulla on todellisuudentaju täysin kohdillaan, en käytä alkoholia enkä tupakkaa, käytän kannabista satunnaisesti ja se sopii minulle muita päihteitä paremmin. Itseasiassa alkoholin käyttöni on syrjäytynyt lähes kokonaan kannabiksen käytön myötä.

Viimeksi taisin poltetta noin 3 viikkoa sitten ystäväni kanssa kotosalla iltaa rauhallisissa merkeissä vietellen. Mitäs harmia tästä koitui kenellekkään ulkopuolisille?

Jos kannabis pantaisiin verolle, niin eikö sen hoidostakin aiheutuvat kustannukset hoituisi siitä saatavilla veroilla? Todennäköisesti valtiokin jäisi plussalle.

Ihminen pelkää sitä, mitä ei tunne.

Kehotan ottamaan suvaitsevan asenteen elämään ja oikeasti miettimään asioita syvemmin.

Mieti kuinka kieltolaki oikeasti vaikuttaa kaikkiin ongelmiin, joita kannabiksen yhteydessä esiintyy? Olisko näitä ongelmia, jos kannabis olisi valtion kontrollissa?

Tiedätkö edes miksi se on alkujaankaan kielletty?