Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

HS

/ #9 Kunta ilman viihde palveluita

18.01.2014 21:54

Mitä Siilinjärvellä on? Muutama kauppa ja ja, no ei tule mieleen. Ei siellä ole teattereita ei museoita ei konserttisaleja ei kunnollisia puistoalueita ei kunnollisia uimarantoja eikä oikeastaan mitään muutakaan hyvän kunnan ylläpitämää erikois palvelua. Lentokenttäkin rakennettiin alunpitäen Kuopion vuokraamalle alueelle, jonka valtio myöhemmin lunasti. Siilinjärveläiset kehuvat nopealla hammaslääkäripalvelulla, mutta muuta kehua en heiltä ole kuullutkaan. No hammaslääkäripalvelutkin rahoitetaan pihistämällä kaikesta muusta, esimerkiksi asuinalueiden tiet ovat siellä aivan kamalassa jopa vaarallisessa kunnossa, eli niitä hammaslääkäripalveluita sitten tarvitaankin. Siilinjärveläiset eivät tarvitse kunnassaan teattereita eikä muutakaan, koska he harrastavat hammaslääkärissä käyntiä. No joo, viikonloppuisin on kova taksirumba Kuopion ja Siilin välillä, kun Siililäiset käyvät Kuopiossa juhlimassa ja rentoutumassa, koska Siilissä ei ole riittävän tasokkaita palveluita. Siilinjärvi on suoraansanottuna persaukinen kunta, eikä sillä ole yksin ilman Kuopioon liittymistä tulevaisuutta.