Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

Vieras

/ #11

19.01.2014 01:13

Niin. Silloisen Kuopion alueella ei ollut meteliä tuottavalle sotilas- ja siviili lentokentälle sopivaa syrjäistä rakennuspaikkaa, jossa olisi ollut myös ranta. Koska jotkin sotilaskoneet ja siviilikoneet nousivat ja laskeutuivat silloin myös veteen, oli veden läheisyys tarpeen, eikä nykyisellä kentän alueella ollut muuta estettä kentän rakentamiselle. Siksipä Kuopion oli järkevintä vuokrata Siilinjärveltä sopiva maa-alue Kuopion kentän tarpeisiin, jonka Suomen valtio sitten lunasti myöhemmin. Aivan. Nykyisinkin Kuopion lentokenttä on eduskunnan tulevan päätöksen myötä Kuopioon pakkoliitettävän Siilinjärven alueella. Tulevaisuudessahan Siilinjärvi on Kuopion asuntoalue.
Kuten kaikki muut sinua lukuunottamatta tietävät, Kuopioon on suunnitteilla ja osin jo rakenteilla lähes Siilinjärven keskustan kokoinen liikennekeskus nykyisen lija-auto aseman ja rautatie aseman kohdalle. Olet kyllä oikeassa, että Kuopion asuntoalueilla Karttulassa ja Nilsiässä on myös linja-auto asemat, kuten on myös Kuopioon 2015 liittyvällä Maaningalla.