Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

HS

/ #22 Verot maksaa aina paljon, mutta mitä niillä saa

19.01.2014 12:45

Teatterit, museot, musiikkikeskus, puistot, uimarannat, urheilukentät yms. ovat kunnan verovaroin ylläpitämiä palveluita kunnan asukkaille, eli tässätapauksessa ensisijaisesti Kuopiolaisille asukkaille tarkoitettuja palveluita. Tietenkin niissä saa käydä myös mm. Siilinjärveläiset ja niinhän he käyvätkin, koska Siilinjärvi ei arvosta asukkaitaan eikä välitä asukkaidensa viihtyvyydestä. Mutta oletteko muuten koskaan miettineet, että mihin Siilinjärvi sitten käyttää verotulonsa? No tietenkin siihen hammashoitoon ja muihin terveydenhoitoon, kouluihin, vanhustenhoitoon yms aivan samaan kuin myös Kuopio. Mutta silti Siilinjärven kunnan talous on todella tiukalla, vaikka se ei osallistukkaan millääntavalla asukkaidensa vapaa-ajan vietto mahdollisuuksiin. Myös kaikki lähiöiden tiet ovat surmanloukkoja. Että todella tiukkaa on ilman oman kunnan ylläpitämiä kunnollisia laadukkaita vapaa-ajan vietto mahdollisuuksiakin.