Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

Uskomattoman laadutonta keskustelua

/ #24 Re: Kunta ilman viihde palveluita

19.01.2014 12:52

#9: HS - Kunta ilman viihde palveluita

Niin ja silläkö ei tosiaan pitäisi antaa mitään painoarvoa keskustelussa, että Siilinjärvellä ollaan tyytyväisiä omaan kuntaan ja sen tuottamiin palveluihin ja kykeneväisiä ne itse myöskin tuottamaan, eikä haluta vaarantaa niitä toisen kunnan takia?

Siilinjärvellä on kyllä minun mielestäni asukaslukuun suhteutettuna hyvin kaikenlaisia palveluita ja jos asuisit Siilinjärvellä, tietäisit, kuinka suosittuja paikkoja esimerkiksi Harry's Bar ja Ravintola Vintti ovat eli eivätpä kaikki todellakaan lähde Kuopioon vkl:a viettämään - nuoriso ehkä. Harrastusmahdollisuuksina löytyy muun muassa Fontanella, Kasurilan rinteet, Easyfit-kuntokeskus ja Tarinan golf-rata ja mistä lähtien ei ole ollut hyvää rantaa? Enpä ole monessakaan pienessä kunnassa nähnyt niin hyvää rantaa, kuin mitä Siilinlahden ranta on, josta löytyy isot laiturit, lastenleikkipaikat, lentopallokenttä, ulkokuntolaitteet, saunat, siistit wc:t ja pukukopit ja talvisin sulatettu avanto. Ihan uskomatonta valehtelua sanoa, että olisimme kituva kunta, jossa ei ole _mitään_, koska se ei todellakaan ole totta! Taitaa katkera kuopiolainen vaan puhua, kun ei ole jalallakaan Siilinjärvelle astunut, mutta oman kunnan palvelut eivät kertakaikkiaan toimi, joten halutaan hyötyä meistä.

Oletko muuten tietoinen, että kyllä niitä kuopiolaisiakin käy Siilinjärvellä töissä? Jos omaisit jonkinlaista loogista päättelykykyä, voisit myös ymmärtää, että on luonnollista, että suhteessa tuo lukumäärä on pienempi. Kuopiossa asuu noin 106 000 ihmistä ja Siilinjärvellä noin 21 500 ihmistä, joten luonnollisesti kunta myös tuottaa määrällisesti esimerkiksi enemmän erilaisia palveluita ja työpaikkoja - nekun yleensä jollain muotoa korreloivat kunnan väkiluvun kanssa, koska kunnan tehtävä on niistä huolehtia ;-)