Tampereen Hatanpään lukion lakkauttamista vastaan

TUOHTUNUT

/ #26 EI MITÄÄN JÄRKEÄ

23.01.2014 16:09

Kaupunki ei ole tainnut ottaa huomioon että hatanpään lukion tilankäytöstähän maksetaan vuokraa, joka kuulemma pyörii siinä 500 000 euron paikkeilla vuodessa. Plus aamulehden laskemassa miljoonan säästössä ei ollakkaan otettu huomioon Lukuvuoden kestoa vaan on laskettu menot kalenterivuoden perusteella. Eli ei ihan nämä säästönumerot täsmää. Sanonpa että paljon enemmän on haittaa kuin hyötyä Hatanpään lukion lopettamisesta. Siitä, kun joku siellä sanoi että tämä lukioihin pääsyn ''kilpailuvietti'' kasvaisi kun pääsykeskiarvoja jouduttaisiin nostamaan, olen täysin eri mieltä. Itsellänikään keskiarvo ei ollut siitä parhaimmasta päästä kun lukion aloitin ja vasta lukiossa se opiskelu alkoikin sujua. Jos nämä alle 8 keskiarvon opiskelijat eivät pääsisi lukioon, niin mitäs sitten ? Jos ei ole vielä selvää ammattia mielessä (ei haluaisi amikseen) niin onko ainoana vaihtoehtona syrjäytyä? Eihän sitä 14-15 vuotias saa mistään edes töitä. Opetuksesta ei saisi minun mielestäni nipistellä ollenkaan. Eikö sitä sanota että nuoret ovat meidän tulevaisuutemme? Tämä nimittäin näyttää pahasti siltä että kohta joka paikasta nipistellään niin paljon ettei mitään jää jäljelle.