10€ setelit automaatteihin.

Kolari

/ #12

04.01.2007 13:47

Olen täysin tämän adressin kannalla.
Oman kokemuksen kautta voin sanoa, että mikään ei tällä hetkellä olisi hyödyllisempää kuin se, että automaateista saisi nostettua 10€uron seteleitä.
Olen opiskeleva nuori, joka opiskelee toisella paikkakunnalla, joten joudun kulkemaan bussilla paikkakuntien väliä, kaksi kertaa viikossa.
Meno yhteen suuntaan maksaa alle 10€, ja kun käytössä on visa electron, niin sitä ei voi käyttää maksuvälineenä näiden kuntien busseissa.
Omistan harvoin käteistä, koska kortti käy maksuvälineenä kaupassa, ja turhat hilut taskuissa vain katoaisivat kaikkeen turhaan, näin minulla ei ole tiettyä summaa käteisenä että voisin maksaa bussimatkat.
Joudun joka kerta kotia suunnatessani, ennen kuin nousen bussiin, käymään nostamassa sen pienimmän summan automaatilta, eli 20€. Annan rahan kuskille, saan hiluja takaisin. Sillä loppusummalla pääsen vielä sunnuntaina takaisin opiskelupaikkakunnalle.
Saan viikossa käyttööni 20€ rahaa, joka sekin on kortillani. Jos esimerkiksi ostan maanantaina viikon ruat, niin sinne menee n. 10€. Kortillani olisi siis vielä rahaa bussimatkaan, mutta eihän se mitään auta, koska vaikka rahaa olisikin, niin kotia sillä en pääse. Siispä soitto vanhemmille, ja lisää rahaa jotta pääsen kotiin.
Säästäisin viikossa n. 10€, jos automaatilta olisi mahdollisuus nostaa 10€ seteleitä.
Paljon järkevämpää olisi ennemmin sen 10€ setelin lisääminen automaatteihin, ja vaikkapa sieltä isommasta päästä pois ottaminen, esim 400€n setelit.

Toinen henkilökohtainen esimerkki on se, kun menet kauppaan, ja kassalla ollessasi myyjä ilmoittaa, että kortti ei toimi tällä hetkellä, ja ostoksesi ovat jotain 5€n luokkaa. Joten kipaiseppas siinä hakemaan automaatilta 20€, jotta saat maksettua 5€ ostoksesi. Tässäki ostoksessa 15€ menee ihan turhaan, se jää taskunpohjalle ja kuluu kaikkeen turhaan.

Joten olisikohan liikaa pyydetty, että automaatteihin voitaisi lisätä se 10€ setelin saanti mahdollisuus, koska esimerkiksi opiskelijoille se on erittäin hyödyllinen vaihtoehto säästää rahaa...