Tampereen Hatanpään lukion lakkauttamista vastaan

Virtane

/ #119 Sarjassamme täysin järjettömiä aikeita!

30.01.2014 09:49

Kun kuulin aikomuksesta sulkea Haatanpään lukio (tehdään kaikki mahdollinen, että se myös jää vain aikeeksi) en ollut uskoa korviani.
Minulla oli tilaisuus tutustua lukion toimintaan, kun tyttäreni opiskeli siellä. Entisenä muusikkona ja musiikin parissa työskennelleenä katselin huuli pyöreänä lukion varustetasoa, studiot, harjoitustilat ym. ja aivan huippuluokkaa. Kun joka asiassa pitää säästää, ihmettelin kuinka tämä on edes mahdollista ja olin todella iloinen, että nuorilla on tällainen mahdollisuus toteuttaa itseään. Juuri tällaisesta ympäristöstä kumpuaa uusia EsaPekkaSalosia ym. superlahjakkuuksia. Poliitikkoja ja virkamiehiä arvostellaan usein leikkauspäätöksistä, mutta tämä Halun lopettamisaikomus on täysin omassa sarjassaan, järjetön ja moraalisesti suorastaan rikollista! Poliitikot ja virkamiehet ovat meitä kansalaisia varten, eikä päinvastoin! Tehdään kaikki mahdollinen tämän aikeen kumoamiseksi, noustaan barrikaadeille, ihan kirjaimellisesti. En kehota ketään laittomuuksiin, mutta järjestetään jotain näkyvää, joka ylittää uutiskynnyksen ja silloin paksunahkaisimmankin virkamiehen täytyy reagoida