Kielivalinnan puolesta

pori

/ #147

15.06.2008 02:48

Kenen maa tää on, kenen on tää kaupunki?

Aloitin viestini lainaten Steen1 nimisen hiphop-artistin biisiä "Pala!", joka soi aina päässäni puhuttaessa pakkoruotsista. Vaikka enemmistö Suomalaisista on sitä mieltä, että pakollisen ruotsinopetuksen on loputtava koulustamme on pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi joukko pakkoruotsin kannattajia takoo nyrkkiään rintaan huutaen naurettavia argumenttejaan ilmoille. Pakkoruotsille ei ole olemassa yhtään älykästä argumenttia ja tämä pitää valitettavasti paikkansa. Jos ajattelet hallitsevaa opetusmetodia vastaan nostetaan esiin rasisti/laiskuus/lapsellisuus kortti ja sivuutetaan terävät ja paikkansa pitävät vasta-argumentit.

Oikea syy siihen, että pakollinen ruotsinkielenopetus löytyy edelleen suomalsten koulujen opetussuunnitelmasta on puolue nimeltä RKP. Kyseinen puolueen irvikuva istuu hallituksessa vuodesta toiseen ja vastaa kaikkeen muuhun "jaa" paitsi ruotsinkielen asemaan koskeviin kysymyksiin. Jos saisimme kangettua tämän roistopuolueen pois hallituksesta pääsisimme eroon myös pakkoruotsista.

Kiitän ja ruotsia en ole tarvinnut kertaakaan elämäni aikana. Aina olen selvinnyt englannin kielellä.

ps. Ruotsi on hieno maa.