Säästöt otettava ministereiltä ja kansanedustajilta

Vieras

/ #3

26.03.2014 07:20

Palkkiotaso on varsin kohtuullinen (6300-6900€) koska sen pitää myös ehkäistä lahjomisen mahdolllisuutta. Pienipalkkasita poliitikkoa olisi helppo lahjoa. Erilaisista etuuksista pitäisi karsia! PK alueen taksimatkojen kompensaatio on varsin ok. en haluaisi edustajia/ministereitä ratikkaan ja busseihin ahdisteltaviksi tai "ottamaan kontaktia kansalaisiin". Ilmaiset junamatkat työtehtävien hoidossa on ok (hajautetut hallintorakennukset helsingissä), mutta lentomatkat voisi tiputaa pois. Vaalityö ja muu puolueen edustustehtävät mentävä omasta tai puolueen pussista.

Puoluetuet voisi lopettaa välittömästi!

Kansanedustajien määrän saisi tiputtaa, mutta puolitus on hieman raju kertasuorite. Tämä myös vaatinee perustuslain muutosta, eikä onnistu ihan hetkessä. Määrän tiputus 200->180->140 parin vaalikauden aikana saattaisi onnistua.

1 hlö koht avustaja/neuvonantaja per edustaja. Lisäksi 1-2 muuta avustajaan/selvääottajaa. Iksi henkilö ei voi nykypäivänä tutustua kaikkeen taustamateriaaliin ja tietoihin asian/median vaatimalla tahdilla. Näistä avustajista saataisiin jatkossa päteviä kansanedustajia, koska joutuvat tekemään oikeaa työtä ja ottamaan asioista seltää. Kansanedustajan on kuitenkin jokin entinen urheilija, muusikko tai missi, jonka kompetenssi edustajan tehtävään on melko heikko.