Mopot 80 km/h

Kyröskoski

/ #123

13.09.2008 20:23

Minä sain kesällä mopon ja mopokortin, ja olen sitä mieltä että 60km/h on ehdoton maksimi mitä saa ajaa, itsellänikin sattuu vakiopeli menemään todella jyrkkään ja pitkään alamäkeen n. 70km/h ja se ihan oikeasti hirvittää, minullakin suht jämäkkä menopeli silloin kun sillä ajaa n. 50km/h vauhtia. Jarrut ovat naurettavat, jos ajan tuota 50km/h kyytiläisen kanssa ja pitäisi pysäyttää saa etujarrukahvassa roikkua kaksin käsin kiinni ja takajarrupolkimen päällä seisoa jos ihan oikeasti haluaa nopeasti pysähtyä. Yksin kun kulkee niin jarrut toki riittävät. Hieman kärjistin mutta siis oikeasti kamoon, ei se teoriakoe mitään opeta, minäkin olin pari ekaa kertaa ihan kusi sukassa kun liikenteen seassa ajelin kortin kanssa (en ajanut koskaan ilman korttia).

Nythän on mopokorttiinkin tulossa ajokoe ja ajotunnit jolloin nopeutta saa nostaa 60km/h mutta helvetti hommatkaa kevari jos 80km/h pitää päästä ja on kiire.

Ja ihan oikeasti nuo joita vituttaa että porukka menee ohi, kortti pois eikä ikinä enää uutta korttia sillä jos auton ratissa on tuollainen mulkku jota ei saisi ohittaa ikinä niin siinähän vasta vaaratilanteita syntyy kun molemmat polkevat autoa minkä pystyvät jotta mulkun ohi pääsee. Tai sitten sille annetaan max. ahtamaton diesel tai 1.2 vapari bensakoneella varustettu auto. Mutta ei helvetti, mopo on vain jotta pääsee paikasta A paikkaan B suht vaivattomasti, ei sitä varten että sillä ajetaan pääteillä keskellä kaistaa Suomen päästä päähän. Ei todellakaan.