Uutta kallista mopokortti uudistusta ei saa toteuttaa

Antero Svartgård

/ #21

18.09.2008 19:56

"Mites uusien mopojen myyjät? Mopojen kysyntä saattaa laskea, mistä jälleenmyyjät tietenkin kärsivät. Kapitalismissa toisen voitto on toisen tappio, sitä Svärtköörti vai mikä se oli ei taidakaan tietää."

- Annat jälleen ristiriitaisen sanoman. Ensin ilmaiset huolesi jälleenmyyjien tulevaisuudesta, ja sitten kritisoit sitä yhteiskuntajärjestelmää joka ensisijaisesti mahdollistaa yritystoiminnan. Sitä paitsi mopojen määrä kasvoi vuoden ensimmäisellä puoliskolla liki 10% ja kasvu sen kun jatkuu. Meillä on varaa mopojen vähentymiseen.

"Koulujen ajoneuvojen määrä kasvaa -> lisää henkilökuntaa on pakko hankkia, polttoaine- ja huoltokustannukset nousevat -> hinta nousee -> korttien kysyntä vähenee."

- En ymmärrä mistä olet loogisen päättelykykysi saanut. Jos koulun ajoneuvojen määrä kasvaa ja henkilökunnan määrä nousee, tämä on tietenkin suoraa seurausta siitä että mopokorttien kysyntä on kasvanut. Tällöin hinta ei tietenkään nouse entisestään, sillä hinnan määrää aina kysyntä. Missä olet luuhannut yhteiskuntaopin tunneilla?

"1. Kortittomien kuljettajien määrä kasvaisi varmasti, mikä ei varmastikaan lisää liikenneturvallisuutta."

- Ja voit tietenkin ajatella myös että Mopojen määrän kasvu -> Enemmän viritettyjä mopoja. Kortittomat kuljettajat saavat tietenkin asianmukaisen rangaistuksen.

#2. sien mopojen myynnin laskettua vanhojen, heikommilla hallintalaitteilla varustettujen mopojen suhteellinen määrä liikenteessä kasvaisi. Ei kuulosta turvalliselta kehityssuunnalta."

- Mistä saat sen että uusien mopojen myynti laskee? Kuljettajahan ajokouluun menee, ei uusi mopo.

"Uudet mopot, varsinkin nelitahtimoottoreilla varustetut, kuluttavat huomattavasti vähemmän polttoainetta kuin vanhat kaksitahtiset. Lisäksi useissa uusissa mopoissa on katalysaattori."

- Kukaan ei ole poistamassa uusia mopoja.

"Neuvojen antaminen asennevammaisille on turhaa niin kauan kun ei järjestetä jonkinasteista asennekkasvatusta."

- Asennevammaiset jotka eivät kuuntele neuvoja ei pääse kokeen läpi. Niin helppoa se on.