Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

Juhani Starczewski
Jyväskylä

/ #219 Auttaako SPR myös israelilaisia?

28.08.2014 10:13

Shalom!

Olen SPR:n jäsen ja olen ollut tänään yhteydessä Suomen Punaiseen Ristiin ja keskustellut esiin nousseesta kysymyksestä eli siitä kuinka paljon apua kohdentuu Israeliin, jonne Gazasta ammutut raketit ovat vuosikymmenen ajan osuneet. Gazasta ammutuilla raketeilla on ollut tarkoitus saada mahdollisimman paljon aikaan tuhoa ja kauhua varsinkin rajan läheisyydessä asuvien siviili-israelilShalom!
Olen SPR:n jäsen ja olen ollut tänään yhteydessä Suomen Punaiseen Ristiin ja keskustellut esiin nousseesta kysymyksestä eli siitä kuinka paljon apua kohdentuu Israeliin, jonne Gazasta ammutut raketit ovat vuosikymmenen ajan osuneet. Gazasta ammutuilla raketeilla on ollut tarkoitus saada mahdollisimman paljon aikaan tuhoa ja kauhua varsinkin rajan läheisyydessä asuvien siviili-israelilaisten keskuudessa.
On varmasti ollut erittäin traumatisoivaa olla ja elää jatkuvan uhan alla ja juosta pikaisesti pommisuojaan, kun hälytys tulee yöllä tai päivällä. SPR:n edustaja lupasi selvittää, kuinka paljon apua on kohdennettu esimerkiksi israelilaisille lapsille ja muulle siviiliväestölle.
Olen keskustellut henkilöiden kanssa, jotka haluavat nostaa myös israelilaisten, erityisesti lasten, auttamisen tukemisen kohteeksi.
Nyt pitää selvittää mm. SPR:n jo annettu apua ja myös se, miten uutta apua voi kohdentaa ja minne on erityinen tarve myös Israelin puolella.
Minulla on erittäin hyvä kokemus SPR:n toiminnasta, kun se auttoi tuttavaperhettä, jonka talo paloi ja he menettivät käytännössä kaiken, kun vain vaatteet jäivät päälle;

www.elisanet.fi/juhani.starczewski/Kriisiavun_saamista_varmistetaan.htm