Kuninkaan miehet Kaarlenkentälle!

Nurmipora

/ #8 Get the facts right

04.09.2014 05:45

On se Vaasassa tuo nurmikko todella pyhää maata. Eikö vaasalaisten kannattaisi viljellä sitä laajemmaltikin kun tuntuu olevan museoviraston suojeluksessa tuokin pläntti. Ehdottaisin että Vaasaan tehdään keinonurmi ettei noin massiivisia suojelutoimia tarvita. Vaasassa taitaa olla unohdettu perusasiat, eli julkiset paikat ovat kaikkien tasapuolisessa käytössä ketään diskriminoimatta. Se että kenttä kuluu ja siihen tulee ottelunjäleisiä mahdollsiia vaurioita ei ole syy olla käyttämättä kenttää - sehän on NORMAALIA kulumista. Kyllä luonto hoitaa jäljet. Tosin 30-vuoden kokemuksella voidaan todistettavasti osoittaa ettei Suomesta löydy amerikkalaisne jalkapallon pilaamaa kenttää - päinvastoin. Suomesta löytyy monta sellaista kenttää jotka on otettu laajempaan käyttöön sen jälkeen kuun amerikkailaisen jalkapallon pelaajat ovat saaneet käytöllään kentän loistavaan kuntoon. Tikkurilan kentät Vantaallla ovat yksi hyvä esimerkki siitä. Muistaakseni Hangossa oli vastaava tilanne 80-luvulla ja sielläkin pelataan nyt aina vain parhailla kentillä koko Suomessa.