Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #41849 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tutkiskelun paikka

05.09.2014 20:19

#41848: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tutkiskelun paikka

Umpiperä se siksi saattaa ollakkin,  että eipä ole maallikolle milläänlailla välttämätöntä päästä kaikesta tuosta  täydellisen ymmärtämisen asteelle.  Se on kuiitenkin itse keskeisistä asioista  tavallaan kaukana.

Jumala on niukasti antanut tietää näistä,  ja siinä on sen salaisuus;  juuri sen verran riittää,  ja siitä voidaan kiittää.  Mutta onhan järki sitä varten,  että tutkia saa,  ken haluaa.

Mutta seuraavanlaista tekstiä älä niele sellaisenaan:  "4. edelleenkin koko Mooseksen historiallisuus samoin kuin koko exodus "Egyptin orjuudesta" (varsinkin juuri sillä tavalla kuin Pentateukissa se exodus kuvataan) ovat vahvasti kiistanalaisia ja kyseenalaisia historiallisesti, mitä tulee vakavasti otettavaan Raamatun historialliseen tutkimukseen ja arkelogiaan.

Tässä sana sumutus on paikallaan.  Pieni omassa maailmassaan ajatteleva tutkijaryhmä pamauttaa teoriansa näkyville suurena totuutena

!
Ei pojaat!  älä vapise,  ei mitään uutta auringon alla.  vain pröystäileviä sanoja
ja kukkoilevia kanoja!