Susikannan ylläpito Suomessa

Keski-Suomi

/ #25

15.01.2007 19:26

"Perehtyisit ensin maatalouden arkeen, niin et päästäisi tuollaisia sammakoita suustasi:"

Muuten vain olen navettaa hoitanut, enhän minä mitään tiedä.

"jos karjalle (muille kotieläimille) järjestetään pienehkö turva-aitaus, niin sinäkö suostut talkooapuna aamuin-illoin siirtämään eläimet syömälaitumelta turva-aitaukseen ja takaisin?"

Ei aitauksen tarvitse olla pienehkö. Se voi olla se aitaus missä eläimet yleensä ovat. Sama "vaiva" siinä elikoiden siirtämisessä on sinne suojattuun aitaukseen kuin mihinkä muuhun aitaukseen tai navettaan takaisin.

"Tarkoitan tällä että pieni petoaita itsessään ei riitä, vaan tuollainen järjestely aiheuttaa myös lisätyötä. Työ ei ole ilmaista. Varsinkaan Suomessa."

Tuossa hyvä kommentti sinulta: Työ ei ole ilmaista. Ja vastaus tuohon talkooapu-kysymykseesi, opiskelijana en tekisi ilmaiseksi toiselle töitä.
Miksi hommata eläimiä, jos ei ole valmis pitämään niistä huolta? Kun hommaat karjaa, lampaita tai mitä tahansa elukoita, joudut joka tapauksessa tekemään töitä niiden eteen, tarkistaa etteivät sairastu, katsoa että saavat tarpeeksi ravintoa ja vitamiineja, putsata lannat navetasta, siistiä nautojen turkkia esim harjaamalla..nämäkö kaikki ovat sitten sitä lisätyötä myös? Samoin kuin aitauksesta toiseen siirtäminen? Tuolla asenteella on ehkä hyvä jos jätät itse ainakin eläinten hankkimisen sikseen!

"Yksi vaihtoehtoha olisi varmaan globalisoida kotieläintuotantokin Kiinaan. ;-)"

Jaahas...tuo ilmeisesti oli vitsi..vähän ehkä tyhmä mutta..