Oulun erikoisluokkia 3.–6.-luokkalaisille ei saa lakkauttaa

Vieras

/ #22

13.10.2014 19:50

Tasa-arvo perusteluna kuulostaa kaukaa haetulta. Kuka tahansa voi hakea musiikkiluokalle, ja eikös Oulun Kaupunki ole velvollinen tarjoamaan koulukyydityksen/kuljetusvaihtoehdon syrjäseutujen asukkaille? Erikoisluokkatoiminta Oulussa on monella tapaa korvaamatonta. Se tarjoaa lapselle jo varhaisessa vaiheessa mahdollisuuden ilmaista itseään lahjakkuuden kautta ja tukee lapsen persoonallisuuden kehitystä ja vahvuuksien käyttöä koulumaailmassa. Musiikkiyläasteen ja musiikkilukion kasvattina ja Suomesta vuosia poissa olleena Oululaisena on erittäin huolestuttavaa seurata päätöksentekijöiden toimintaa erikoisluokka-asian saralla. Oulun tulisi vahvistaa näitä uniikkeja mahdollisuuksia, joita lapsille tarjotaan, eikä jatkuvasti yrittää ottaa pois sitä mistä meidät suomalaiset maailmalla tunnetaan; vahva ja monipuolinen koulutusjärjestelmä on ensimmäinen asia mistä kysytään kun Suomesta tulee puhe. Massatuotantoa on jo muutenkin tarpeeksi - ei meidän tulisi lapsista ja nuorista tehdä saman kaavan uhreja.