Dalton Alpakalle elämä

Vieras

/ #228 kiinnostaa toki!

11.09.2011 16:38

Joo, kyllä tämä aihe kiinnostaa!
Jos daltonin henki säästetään, on laittomasta maahantuonnista tultava joku muu tuntuva rangaistus omistajalle. Siis niin iso sakkorangaistus että todella omistaja joutuu miettimään tekosiaan. Tämä on kuitenkin ennakkotapaus ja sakon on oltava niin suuri että se ei missään vaiheessa kannusta ketään muuta tuomaan laittomasti maahan eläimiä.
Eläin luonnollisesti tulee menettää joka tapauksessa valtiolle.

Minulla ei ainakaan ole mitään henkilökohtaista kaunaa omistajaa kohtaan, mutta tämä juttu ei saa päättyä niin hyvin omistajan kannalta että annettaisiin suurelle yleisölle merkki että jossain tapauksissa laiton maahantuonti sallitaan.

Varmasti moni myös tajuaa suomalaisten alpakoiden korkeamman hinnan. Täällä on kuitenkin aika vähän vasta eläimiä, joten aika moni kasvattaja on vastuullisessa maahantuonnissa joutunut maksamaan suuret summat eläinten saannista. Ei niitä nyt ilmaiseksi kannata edelleen jaella toisille.

Edelleen kiinnostaa myös missä on se Daltonin omistajan aiemmin myymä alpakka? Toivottavasti sama asia kiinnostaa myös viranomaisia ja alpakanomistajia.