Avioliitto on miehen ja naisen välinen pyhä liitto

Vieras

/ #95 Re:

24.02.2015 09:12

#94: -

Aiemmin oli puhetta myös taivaasta ja helvetistä.

Raamatussa Jumalaa verrataan savenvalajaksi ja me ollaan savea! Minkälaista on savi? Se ei kestä omaa painoaan. Saviruukkua valmistettaessa ensin valetaan alaosa ja nurkkaan kuivumaan. Sitten valetaan yläosa ja taas nurkkaan kuivumaan. Vasta lopuksi päästään valamaan nokka. Hyvä vertaus myös siitä, ettei ihminen pärjää omilla ansioillaan ilman Kristusta. Mikä on Jumalan ratkaisu pahan ongelmaan? Uskovana ajattelen sen olevan helvetti. Aihetta on käsitelty tarkemmin parissa edellisessä kirjoituksessa, lue sieltä.

*          *           *

Uskovana ajattelen väkisinkin, että kyllä Jumala olisi luonut homolle sopivat vehkeet, jos olisi nähnyt sen hyväksi. Asiantuntijoiden mukaan peräsuoleen ei pidä työntää mitään ulkoapäin, koska limakalvo ja sulkijasysteemi eivät sitä kestä. Aihe on tosi epämiellyttävä ja jotkut ovat jossakin kirjoittaneet myös kakassa kieriskelystä, joten jotain outoahan siinä seksissä on. Uskovana ajattelen hyvän ja pahan, Jumalan ja vihollisen, välistä taistelua henkivalloissa, joka on hengellistä sodankäyntiä. Tuota kamppailua käydään Jumalan ja vihollisen, s(atanan, välillä. Ei ole kovin mukava aihe tuokaan.

Mikä onkaan savi arvostelemaan savenvalajaa? Pyhyys on usein kateissa nykypäivänä. Jumala on pyhä.