Avioliitto on miehen ja naisen välinen pyhä liitto

Vieras

/ #97 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jumala on rakkaus

25.02.2015 18:45

#92: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jumala on rakkaus

PS.

"Ihminen protestoi Jumalan olemassaoloa vastaan, koska on kokenut kärsimystä ja näkee pahuutta. Jos Jumala olisi alun perin luonut maailman sellaiseksi kuin se nykyään on, en itsekään haluaisi uskoa häneen. Mutta emme saa unohtaa luomisen jälkeen tapahtunutta syntiinlankeemusta, jonka myötä kärsimys ja epäoikeudenmukaisuus tulivat maailmaan."

"Vaihtoehto, ateismi, on pohjimmiltaan uskonvarainen näkemys, aivan kuten kristinuskokin. Ateistin on kuitenkin paljon vaikeampaa perustella kärsimyksen vääryyttä kuin uskovan. Ilman Jumalaa ei nimittäin olisi kaikille yhteistä moraalilakia, vaan oikea ja väärä olisivat vain henkilökohtaisia mieltymyksiä. Jos lapsi sairastuu syöpään, ei ole ketään, keneltä huutaa apua, ellei Jumalaa ole. Ilman Jumalaa elämällä ei ole todellista arvoa, eikä ole mitään pysyvää."

"Kenties Jumala voisi poistaa mahdollisuutemme valita väärin ja tehdä meistä mekaanisesti hyvää tekeviä yksilöitä. Mutta silloin emme rakastaisi Jumalaa ja toisiamme aidosti. Kuka oikeasti toivoo robotinomaista, pakotettua "rakkautta"?" (Uusi Tie 8/2015)

Itse en laittaisi syytetyn penkille Jumalaa. Laittaisin sinne vihollisen. Älä unohda lankeemusta.