Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.


Vieras

/ #165 Jo toisessa sukupolvessa

05.03.2015 01:15

 Olen itse joutunut koulukiusaamisen uhriksi ala-asteelta - ammattikouluun, jolloin  ei enään pinnani riittänyt ja valitettavasti jouduin vastaamaan väkivallalla, kadun sitä! Mutta kiusaaminen loppui. Vuosia myöhemmin kun odotimme silloisen vaimoni kanssa esikoista jouduin työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja silmä tikuksi, ei hankittu tarpeellisia työvälineitä, että työt olisi voitu hoitaa, josta sitten saatiin kuulla, verbaalista uhkailua, pikkujouluista poisjättämistä ja loppujenlopuksi pomo kävi fyysisesti kimppuun! Jäin pitkälle sairaslomalle masennuksen ja paniikkihäiriön vuoksi ja kaikki vanha kouluaikainen tulvi mieleeni takaisin, vaikka olin omasta mielestä unohtanut ja jättänyt taakseni. Kun asiaa yritti viedä eteenpäin, oli jo Narsisti pomo kerinnyt kietoa ts-valtuutetut ym. omalle puolelle, asia ei ratkennut, ennen kuin uhkarin oikeudella, pressillä ja somella niin minulle määrättiin uusi alipomo (ns. pomolle oikeaksi kädeksi, mutta hänelle ei asian oikeaa laitaa ollut kerrottu) ensimmäisenä työpäivänä kysyin ja jerroin hänelle mitä on tapahtunut ja miksi hän on palkattu siihen, vaikka hän oli yhteydessä hlö-päälikköön ja muihin pomoihin hän ei uskonut sitä! Mutta alle 4kk:sisällä kun tätä kiusaamista "pomo" alkoi tehdä myös hänelle alkoi tapahtuun!

No summa summarum. Alipomosta tuli sen alueen pomo, minulta kysyttiin haluanko jatkaa 9v. kestänyttä työuraani, mutta tyytyin heidän sopimukseen, jos en vie oikeuteen niin saan x-summan rahaa yli 6-kk ajan ilman työvelvoitetta. Vanha pomo alennettiinfirman huonoinpaan ja pienipalkkaisempaan työtehtävään, ja jos kieltäytyy annetusta työstä niin silloin potkitaan pihalle! No onnea vaan hänelle :)

No! Asiaan nyt olen saanut tietää, että tytärtäni on kiusattu ala- ja ylä asteen puolella ns. Kiva koulussa (Kiusaamisen vastainen), asiasta olisn suuresti huolissaan ja kouluun ja kaikkialle mahdollisiin paikkoihin sen lopettamiseksi.

Opettajat eivät välittäneet ja vaikka sanoivat tarkemmin seuraamaan tilannetta! Valitettavasti sitä kesti usean vuoden ja jätti arvet tyttööni!!! Toivon, että hän saisi paremman tulevaisuuden eikä tulisi menneisyys kummittelemaan. Valitettavasti avioero sattui tyttereni 4. luokalle ja jouduin hoitamaan asiat yksin, tukiverkko pieneni/ puolittautui, mutta asia saatiin hommattua hyvälle malille ja tytär pääsi "kiusaaja luokalta" pois mentäessä ylä-asteen puolelle ja hän pääsi silloisen parhaan kaverin luokalle.
Nyt myöhemmässä selvityksessä hänen henkinen kasvu on kärsinyt tästä, näkee "koulumatkalla pahojä näkyjä jotka eivät ole todellisia" hän ei käy missään sosiaalisissa tapahtumisisssa, heikosti on vapaa-ajalla oman ikäistä seuraa (hengaile kavereiden kanssa) opiskelee hirveästi koulutehtäviin/ kokeisiin (hänen mielestään 8 1/2 on huono numero kokeista) Hän sai Stressiperäisen Epileptisen kohtauksen ja oli tajuttomana n. 20min. Lääkärit eivät löytäneet mitään fysiologista poikkeavuutta mikä selittäisi sen!

Töivon vain syvään, ettei hän joutuisi aikuis-ikäisenä kärsimään lapsuusajan kiusaamisesta ja ei joutuisi kokemaan ja käymään läpi ja hän saisi eläää mahdollisimman normaalin ja hauskan teini- ja aikuisiän

Ja näille kiusaajille! ymmärrän, että joukossa tyhmyys tiivistyy ja halutaan näyttää "kovaa".

Minusta "kova" on se joka menee ja avutonta ihmistä ja nousee kiusaajia vastaan, menee väliin, ilmoittaa opettajille, rehtorille tarvittaessa Poliisille. Jos edes näillä Pienillä/ isoilla teoilla saataisiin lapsille parempi ja menestyksellinen tuleivaisuus. Samalla saataisiin tietoa teosta ja niiden vaikutuksista, oli ne pieniä tai isoja (jokainen ihminenreagoi erilailla) Myös välitettyä viestiä eteenpäin opettaa/ opastaa nuoria oikeille poliuille, näin voisimme rakentaa paremman huomisen.

Ihmiset muistakaa, jokaisella teollanne ja valinnoilla on seuramukset, toiset hyviä ja toiset pahoja mutta vastuu meidän on niistä kaikkien itse kannettava. ( Vanha viisaus: Tee niinkuin haluaisit itsellesi teehtävän ).

Rakkain terveiisin Isäsi