Ei Pyhäjoen Hanhikiven alueelle sijoitettavalle ydinvoimalalle

/ #81 Re: joitain huomioita

05.03.2015 10:29

#2: Ville Muikkula - joitain huomioita

Jos seuraat aikaasi, niin nykyisin valveutuneet panostavat uusiutuvaan. Toiseksi sähköntuotantokapasiteetti liittyy tuohon edelliseen, sähköä tullaan jatkossa tuottamaan hajautetusti ja tullaan pyrkimään omavarausuuteen. Kulutus ei tule kasvamaan kuten on arvailtu, johan se on todettu.

Ydinsähkö ei missään tapauksessa ole ympäristöystävällistä eikä turvallista - ei millään muotoa, mietis nyt vähän koko ketkua louhinnasta, kuljetuksista, säilytyksestä, käytöstä ja loppusijoituksesta. Koska vaan voi sattua ja tapahtua ennalta arvaamatonta. Suomi ei ole yksin, muut tapahtumat voivat vaikuttaa Suomen asioihin Suomesta riippumatta. VAROVAISUUSPERIAATE on pidetttävä mielessä mitä tahansa suunnitellaan ja kehitellään. Tällaisessa tapauksesssa varovaisuusperiaate tarkoittaa että käyttöön ei oteta tekniikoita ym. ennenkuin niiden varmuus ja turvallisuus voidaan taata.

Niin Länsimaisissa Ydinvoimaloissa kuin Itäisissäkin ydinvoimaloissa on sattunut pahoja katasrofeja. Ongelmat eivät ole kerrasta poikki Tsernobyl on edelleen saastunut ja Fukushima saastuttaa ja tuhoaa koko ajan ties kuin kauan, nobody knows?