Elintarvikkeiden kotimaiseksi pesu lopetettava

Kuluttaja

/ #9

07.05.2015 16:47

Arvostan suomalaisia tuottajia ammattikunnista ehkä eniten. He tekevät äärettömän pienillä korvauksilla aivan mahdottomia työmääriä sen eteen, että me saisimme pöytäämme kotimaista korkealaatuista ruokaa. Valitettavasti vain valtio ja ammattiliitot ovat ajaneet kaiken tuotannon niin elintarviketeollisuudessa kuin muillakin teollisuuden aloilla siihen pisteeseen, että yritysten on pakko siirtää tuotantoaan osaksi halvemman työvoiman maihin, jotta pystymme kilpailemaan kokonaan ulkolaisten tuotemerkkejen kanssa. Jos tuotteet valmistetaan kokonaan kotimaisista raaka-aineista ja kokonaan suomessa pakkausta myöden, hinta nousee niin korkeaksi, ettei suuri osa kuluttajista pysty sitä enää jokapäiväisesti ostamaan. Ei siis syytetä yrityksiä valmistuksen ulkoistamisesta vaan tuetaan heitä ostamalla heidän tuotemerkkiään huolimatta siitä, missä maassa ruoka on fyysisesti valmistettu. Toivotaan vain pakkauksiin kunnollisia "materiaalitodistuksia", joista näkyy halutut maatiedot. Tämä on nykypäivää ja näin me metalliteollisuudessakin joudumme toimimaan, muuten ei pysytä pinnalla. Jos halutaan takuulla suomalaista ruokaa, ostetaan silloin suoraan tuottajilta ja pieniltä kotiteurastamoilta. Ruoka on taatusti tuoretta ja kulutettu raha menee suoraan sille, jolle se kuuluu eikä turhille välikäsille. :)