Elintarvikkeiden kotimaiseksi pesu lopetettava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Elintarvikkeiden kotimaiseksi pesu lopetettava.

elelän hedelmä

#1

05.10.2012 17:25

Hyvä, että laitoitte adressin. Olen odottanutkin että saan vastustaa tätä ilmiötä. Ostan enimmäkseen K-liikeistä ruokani, mutta olen mietinyt kuinka kauan jatkan ostamista K-liikkeistä,koska kotimaisuusaste alkaa olla alle pohjanoteerauksen.



a


hemi

#2

11.10.2012 00:11

Puhtaan ruuan puolesta
hemi

#3 Puoliluomu

11.10.2012 00:19

Tietääkö kotimainen ostaja kuinka puhtaassa maassa me suomalaiset asumme? Kotimaiset elintarvikkeet on jo puoliluomua kaikki, jos vertaamme keski-euroopan tuottajamaihin. Euroopan maat kuten, Hollanti ,Saksa, Espanja pahin, omaavat nykyään niin saastuneet maaparät verrattuna kotisuomeen, jos vain saan kotimaista tuotantoa elintarvikkeissa, tai omaa kasvattamaa tuotantoa niin tiedänniiden tutteiden turvallisuuden, koska vilpillisiä ihmisiä, on täälla paljon vähemmän, kuin euroopassa.

Nina From

#4 Loistava informaatio

14.10.2012 11:23

Kiitos siitä, että pääsin tänne saakka luettuani lansivayla.fi -jutun nyt aamulla.Ja että löysin tämän aihepiirin. Katsoin listaa ja yllätyin muutamasta valmistusmaasta. Olen nimittäin itse erittäin tarkka siitä, missä tuote on valmistettu ja mistä ovat raaka-aineet. Suosin ehdottomasti aina suomalaista, koska tiedän sen olevan laadukasta ja tukevan työllisyyttämme.
Jatkossa kiinnitän myös tähän "pesuasiaan" enemmän huomiota.
Häjy Härmästä

#5

07.11.2012 09:25

Kotimaisuus luo lisää työpaikkoja ja lähiruoka sekä puhtaus on Suomalaisten valtti! Haluammehan säilyttää sen!!!
Ärrä

#6

07.11.2012 17:20

Moni ei myöskään tiedä, että marjat jogurteissa ja hilloissa ym. ovat ulkolaista alkuperää. Haluaisin ostaa tuotteita, joissa myös ne marjat ovat kotimaisia, mutta niitä ei juurikaan ole.
Mielestäni on väärin, että esim jogurteilla on joku hyvää suomesta tms hämäävä merkintä ja raaka-aineet tulee ties mistä maitoa lukuunottamatta.
Kotimaista pyrin ostamaan aina, mutta joskus on minutkin "huijattu" ostamaan jotain, jonka alkuperämaan olen saanut tietooni vasta jälkeenpäin.
Mie itte

#7

07.11.2012 17:50

Ostin tässä kerran suomalaisen leipomon leipää ja kotona iltapala pöydässä vasta luin huvikseni sitä tuoteselostusta. Oli melkoinen "shokki" kun pussista paljastui, että leipä on leivottu Virossa. En osta sitä leipää toiste ja tarkistan tästä lähtien aina leivontapaikan pussista ennen ostoa. Eipä käyny mielessä, että se olisi muuta kuin suomalaista.

Vieras

#8

23.03.2015 19:42

Olen entinen Vaasan&Vaasan työntekijä. Jo 15 vuotta sitten oli painetta siirtää toimintaa halvemman tuotannon maihin. Tuki Suomalaiselle työlle ja tuotteille.
Kuluttaja

#9

07.05.2015 16:47

Arvostan suomalaisia tuottajia ammattikunnista ehkä eniten. He tekevät äärettömän pienillä korvauksilla aivan mahdottomia työmääriä sen eteen, että me saisimme pöytäämme kotimaista korkealaatuista ruokaa. Valitettavasti vain valtio ja ammattiliitot ovat ajaneet kaiken tuotannon niin elintarviketeollisuudessa kuin muillakin teollisuuden aloilla siihen pisteeseen, että yritysten on pakko siirtää tuotantoaan osaksi halvemman työvoiman maihin, jotta pystymme kilpailemaan kokonaan ulkolaisten tuotemerkkejen kanssa. Jos tuotteet valmistetaan kokonaan kotimaisista raaka-aineista ja kokonaan suomessa pakkausta myöden, hinta nousee niin korkeaksi, ettei suuri osa kuluttajista pysty sitä enää jokapäiväisesti ostamaan. Ei siis syytetä yrityksiä valmistuksen ulkoistamisesta vaan tuetaan heitä ostamalla heidän tuotemerkkiään huolimatta siitä, missä maassa ruoka on fyysisesti valmistettu. Toivotaan vain pakkauksiin kunnollisia "materiaalitodistuksia", joista näkyy halutut maatiedot. Tämä on nykypäivää ja näin me metalliteollisuudessakin joudumme toimimaan, muuten ei pysytä pinnalla. Jos halutaan takuulla suomalaista ruokaa, ostetaan silloin suoraan tuottajilta ja pieniltä kotiteurastamoilta. Ruoka on taatusti tuoretta ja kulutettu raha menee suoraan sille, jolle se kuuluu eikä turhille välikäsille. :)


Vieras

#10

07.10.2015 07:44

tämäkin on tavallaan "pimeää työtä" mikä pitää karsia pois

Vieras

#11

15.12.2016 07:39

"Suomalainen pekoni" on kylläkin suomalaista lihaa, mutta valmistettu  Virossa vai oliko se nyt Ruotsissa.

Vain yhdessä pekonipaketissa on päällä avainlipputunnus, se on suomalaista lihaa ja Suomessa valmistettu.

Jos avainlipputunnus puuttuu, tuote ei ole kotimainen! Kannattaa ottaa suurennuslasi mukaan kauppareissulle.