Kannabis lailliseksi

Espoo

/ #1260 Kannabis lailliseksi

25.06.2009 21:33

Eerika Kortesuon viestiin voisin vastata että kannabista on vaikea yliannostusta, kun jo muutamasta sätkästä tulee jo niin pöllyyn että sammuu.

"Kannabiksen päihdyttävästi vaikuttavien ainesosien kannabinoidien tappavaa annosta ei tiedetä, mutta arvioiden mukaan kannabista pitäisi kerralla nauttia noin 13 kiloa, jotta yliannostus tapahtuisi. Tutkimukset eivät tunne ainuttakaan kuolemaan johtanutta yliannostustapausta. Kannabikselle oraalisesti altistuneiden koirien tapauksia seurattiin 1998-2002. Suurin annos oli 90 g ja suhteellisesti suurin annos 26,8 g /kg. Kaikki eläimet toipuivat altistuksistaan täydellisesti." - Wikipedia

Kannabiksen säännöllinen käyttö voi vauroittaa keuhkoja kuten tupakka. Mutta homma onkin se että useimmat ihmiset jotka polttavat kannabista saattavat polttaa vain kerran viikossa, kun taas tupakan polttajat saattavat polttaa askin parissa päivässä. (Useimmat kannabiksen polttajat omistavat kylläkin vaporisaattorin.)

On sitä paitsi totta että koska Alankomaissa kannabis on laillista, on myös muiden huumeiden käyttö vähentynyt. Voit katsoa vaikka tilastoista!

Kannabis lailliseksi, alkoholi laittomaksi. Alkoholi on sitäpaitsi vaarallisempaa kuin kannabis joten siitä vain!