sosiaaliviranomaiset aiheettomista huostaanotoista vastuuseen

gulmira heikkinen
vantaa

/ #13 Huostaanotto valheella

25.07.2009 14:38

Olen ulkomalainen,muutin Suomeen vuona 1998v.8.04.09 minulta viettii 2 lasta(7,9v).Mieheni suomalainen,ja kun avioero astuu voimaan, ja sain tietoja että saanut asunto,hän mustamalamalla minua sosiaaliviranomaiselle,että minä löin lapsia ja ollut väkivaltainen lasten syntymästa saakka, estänyt lasten muutto minun kanssa.7 kk.hän yrittänyt ajaa minua pois kotoa ilman lapsia.Sosiaalliviranomaiset sanomatta minulle mitään,vievät lapset suora päiväkodista ja koulusta.Nyt lapsi 3,5kk.pois kotoa.Kiirellinen huostaanottopäätös"vanhemmat pahoipitelevät lasta ja lapsella pahoinpitelyjälkiä.Samana päivänä lapsia tarkastettu,ja lääkäri ei ole todennut huostaanottopaivänä mitään pahoinpitelyyn liityviä jälkiä lääkärintarkastuksessa. 16.04.09 oli neuvottelu,missä minä pyysin palautaama lapset kotiin,mutta se ei onnistuunut.Syynä oli se,että lapset tarvitsee terapia.Samana päivänä,neuvotteluun jalkeen,ennen lähtöä,kävin sanomassa "heippa" lapsille,ja näin että poikani oli kovin itkuinen,hän oli shokissa,minä yrittänyt rauhoittaa häntä ja myöhemmin hän pyysi minua ostamaa hänelle jäätelöa.Tiedämättä mitään,lähdin heti kauppaan(30 min.)annoin hänelle ja lähdin.Ja seuravana päivänä saanut viestin,että minä olin rikkonut sääntöjä,piilottautunut ja aiheuttanut hämminkia ,ei ymmärtänyt kenelle.Ja minua rajoitetaan lasten tapaamisia niin,että näin lapsia 2 kertaa viikossa henkilökunnan läsnäollessa.Uskomatonta,miten ne voivat tehdä näin.En myöskään tullut edes ajatelleeksi,etten saa hyvästellä lapsiani.Naapurit ,sekä lasten päivähoidon ja koulun työntekijät todistavat minun olleen aina ensisijaisesti vastuussa lasten asioista,soittavat sosialliviranomaiselle ja kirjoittavat lausuntoja,mutta sos. ei reagoivat.8.05.09 tule toinen huostaanotto päätös 07.07.09 asti,ja vielä jatkaa.Kuka antanut sos.valtaa,ja miksi minulle ja lapsille täytyy kärsiä tästä?Valheet valheen päälle,vain yrittäväät peittää oma virheet.Ulkomalaisena vielä vaikeampi saada totuutta.Viimeinen kertaa,kun lapset oli minun luona,poikani itkenut ja sanoi minulle "alä vie sinne takaisin,älä avaa ovia"Olen ollut ajoittain kiihtynyt ja järkyttynyt tilanteesta,johoh olen joutunut.Silloin,kun minulle tehty raijoitukset,lapsille oli sanottu,että aiti hylännyt heidät.Lapset kertovat minulle myöhemmin tästä asiasta.Kaikkilla keinolla sos.yrittävät todistaa,että heidän päätös on oikea.