homoille adoptio-oikeus

Klaukkala

/ #79 Haloo pahvit

01.09.2009 09:45

Ihan oikeasti ihmiset, käyttäkää nyt vähän päätänne. Suurin osa kielteisistä kommenteista on selvästikin miesten kirjoittamia. Ja voisin jopa yleistää, että suurin osa miehistä on homofobisia.

Tuossa vedottiin aikaisemmin moraaliin: "Heterot tekevät lapsia ja heterot adoptoivat. Homot jäävät ilman lapsia, koska elävät suhteessa, joka on kauhistus jokaiselle, jolla moraali on tallella." (#49) Voidaanko tämän perusteella sanoa, että raiskaajat, pedofiilit yms. ovat ihmisiä, joilla on moraali tallella ja heillä olisi oikeus saada lapsia? Eikö lapsella olisi paljon parempi olla rakastavassa homo-/lesboperheessä kuin heteroperheessä, jossa äiti on alkoholisti ja isä hakkaa? Sanoisin, että sellaisen heteroperheen lapsi todennäköisemmin syrjäytyy yhteiskunnasta, kuin samaa sukupuolta olevasta perheestä. Ja suvaitsevuus vain kasvaa kun eletään hieman erilaisemmassa yhteiskunnassa, jossa ei ole tätä pakottavaa heteroperhenormia. Maailma muuttuu. Tuntuu vain siltä, että homojen adoptio-oikeuden vastustajat ovat ihmisiä, jotka kammoavat ajatusta erilaisuudesta, mutta silti vetoavat siihen, ettei lapsen ole hyvä kasvaa sellaisessa "erilaisesa" perheessä.

Koulukiusaus on lähes arkipäiväinen asia, eikä välttämättä kohdistu edes ns. homoperheiden lapsiin. Itsekin olen ihan hyvästä heteroperheestä, mutta silti ollut koulukiusattuna. Lapset tottuvat nopeasti uuteen, ja pitävät ihan normaalina loppujen lopuksi perhettään, vaikka siinä olisi kaksi isää tai äitiä. Eikä homoperheiden lapsista välttämättä edes tule homoja, sillä siihen ei välttämättä edes vaikuta vanhempien seksuaalinen suuntautuminen. Miksi muuten heterovanhemmilla saattaisi olla homoseksuaalinen lapsi? Ns. vika ei ole vanhemmissa, vaan seksuaalisuus on lähes luonteenpiirteen tapainen asia, joka muotoutuu lapselle tämän kasvaessa.

Ja te, jotka ajattelette homot-ovat-sairaita-ja-luonnon-vastaisia-ammutaan-ne -tyylillä, herätkää jo. Ajattelumallinne osoittaa selvästi kypsymättömyyttä ja suvaitsemattomuutta. Ja katsokaa esimerkiksi tämän adressin tekijän kommentti adressille:

"myös homot ovat ihmisiä siinä missä muutkin! missä on tasa-arvo, jos he eivät saisi adoptoida? kun sanotaan, että suomi on tasa-arvoinen maa, epäilen... ihmetteken suuresti, miksi homo- ja lesboparit eivät saisi adoptio-oikeutta. itse ainakin olisin onnellisempi vaikka kahden naisen kasvattamana, kuin jos molemmat vanhempani olisivat alkoholisteja. ja jos sanotaan, että lapsilla tulisi olla sekä äiti sekä isä, niin pertiaatteessahan se tarkoittaa sitä, että yksinhuoltajilta otetaan lapset pois, eihän lapsella silloin ole sekä äitiä että isää. ja sitten, kun mies- ja naisparien adoptio-oikeus tulisi voimaan, ei syrjintäkään olisi niin suurta, koska silloin se olisi suht normaalia. ja ne, jotka eivät hyväksy esimerkiksi kahden miehen välistä rakkautta uskonnon vuoksi, miettikää tarkemmin. onko väärin rakastaa toista, joka onkin samaa sukupuolta kuin itse?"

KÄYTTÄKÄÄ PÄÄTÄNNE!