Big Brother 2009 pois ruudusta!

AksEli L
Vant aa

/ #18

18.09.2009 16:02

Itse olen 12v ala-asteelainen enkä katso ohjelmaa,moni luokkalaiseni katsoo ohjelmaa.Koulussa jutellaan silloin tällöin bbeestä mutta suhteellisen vähän...Tveestä ja elokuvista yleensä puheen ollen,niin ne ikäluokitukset on välillä täysin järjettömiä,eteenkin amerikkalaisilla.Alastomuus luokitellaan K11,ja seksi yleensä k18,väkivalta sallittu,k11 ja parhaimmillaan k15,(yleensä).Ei toki pidä ajatella että pikkulapset voisivat katsoa tälläisia elokuvia/ohjelmia,mutta esim.Titanic yms. on 10x järkyttävämpi,minun,lapsen mielestä.Ei luokittelijat mieti että onko elokuva/ohjelma järkyttävä vai ei,vaan luokitukset tehdäät sen mukaan,että kuinka paljon elokuva/ohjelma sisältää sellaista materiaalia joka on perinteisesti paheksuttua(esim.alastomuus,väkivalta).Järkyttävyys riippuu paljon siitä että miten se kuvataan,samoin seksi.Jos väkivalta on pelkkää räiskintää jossa päät ja ruumiinosat lähtee irti,kuolemaa pitkitetään.Jos taas väkivalta on pitkittämätöntä ja nopeaa,niin ei se ainakaan minua,12v järkytä,ja jos alastomuus on huumoria/"ei seksuaalista,niin miksi siitä pitäisi laittaa väh.k11.Ja bbeestä puheen ollen,onhan tämä formaatti teoriassa mielenkiintoinen psykologiselta näkökannalta,että mitä tapahtuu kun laittaa joukon aivan erillaisia ihmisiä samaan taloon.