Adressi Hajalan, Pajulan ja Teijon koulujen säilyttämiseksi

projekti maaseudun tyhjennys

/ #39

31.10.2015 22:16

Suuruuden ideologia sanoo että kaikki pieni on kallista ja turhaa, vain suuret voivat menestyä ja suuri on halpaa. Totuus näyttää olevan jotain muuta. Salon kylistä julkinen liikenne on käytännössä lähes lakkkautettu, joten jokainen lakkautetun kyläkoulun oppilas tarvitsee kunnan maksaman koulukyydin. Lisäksi jo olemassaolevat koulut ovat aika täynnä, joten jotta kaikki saadaan keskuskouluihin mahtumaan, tarvitaan lisärakentamista. Lakkautettavat koulut ovat myös niitä harvoja, joissa ei ole homeongelmaa - eli pikku koululaiset viedään homeluukkuihin, jotka kohta joudutaan remontoimaan ja sehän maksaa miljoonia... Nämä väitetyt säästöt näyttävät koostuvan pääasiassa kunnan sisäisistä vuokrista eli leikkirahasta. Pessimistinä sanoisin että näillä mennään, mutta vuosien jälkeen todetaan että helvetin kalliiksi tuli! (Varmaan joku Salon virkamies laski miten verotulot laskevat kun lapsiperheet muuttavat pois?)