Kaivannon sairaalan jatko turvattava

Valkeakoski

/ #6 Kaivannon sairaalan säilyttämisen puolesta

11.11.2009 21:22

Valkeakosken Sairaalan Kannatusyhdistys ry on tänään hallituksen kokouksessa päättänyt lähteä yhteisen tavoitteen puolesta toimimaan, siten että kansanliike herätetään ja nimienkeräyslistat ovat huomisesta lähtien ainakin Valkeakosken molemmissa Apteekeissa allekirjoitettavana. Kaivannon sairaala on tunnetusti osaavana kustannustehkkaana sairaalana kehittänyt toimintojaan ja seurannut aikaansa. Vahvin näyttö on saatu niin avo- kun myös huume/päihde psykiatrian osalta vaikutuksiltaan tehokkaaksi. On tarpeen osaamisen aluetta vahvistaa eikä luoda uhkakuvia potilaiden pelkoa lisäämään, koska hoidon saatavuus suhteellisen nopealla aikataululla on Kaivannossa toiminut hyvin ja on luotu turvaa niin potilaille kun heidän läheisilleenkin. Tässä maamme taloudellisessa tilanteessa tuntuu uskomattomalta, että aloitetaan keskustelut alasajosta ja uusien tilojen rakentamisesta, mietityttää mistä käyttäjäkunnat repivät varat tähän pika-päätökseen, luultavasti käyttäjilläkin on sanansa sanottavana, eikä vain keskittäjillä. Suhteellisen pienillä kustannuksilla Kaivanto saadaan tarvittavilta osin täysin nykyisiä vaatimuksia vataavaksi toimipisteeksi. Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta, nimet nettiin tai listaan, tehdään se yhdessä.

Valkeakosken Sairaalan Kannatusyhdistys ry
pst