Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1466 EI pimeälle elinkeinonharjoittamiselle

01.01.2010 14:23

Minun ei pitänyt enää kirjoittaa tänne mitään, mutta kiihottaminen laillisuutta ja selkeää enemmistön mielipidettä vastaan kirveltää. Kansalaistottelemattomuus on jo nykypäivää, kuten Ville kirjoittaa: vastustaa laillistamista, koska 20 e grammahinnalla yrttitarhat kukkivat, kyselijät soittavat kännykkää ja ovikelloa, vaikka naapurit, huumekytät ja supo vahtaavat seinän takana.
Riippuvuus eli tapa vaatii toimimaan ja viljely kannattaa. Saako yhdestä kasvista muutaman kuukauden kasvatuksella 50 g marihuanaa? Saako kasvista siis 1000 euroa puhtaana käteen? Vaatiivatko tuomioistuimet kyrvähtäneiltä rikoshyötynä sen tonnin/kasvi valtiolle menetetyksi? Siinähän ”elinkeinosta” valtio saakin hyvät ”verotulot”. Poliisi vaan ratsaamaan yrttitarhoja parin kuukauden välein!
Luulisi, ettei poliisille ole homma eikä mikään sakottaa vähän väliä 1000 uskaliasta torilla pössyttelijää. Sakottaahan se paljon enemmän autoilijoita liikenteessä. Käärästäänkö se 1000 marisätkää kilosta rouhetta eli 20 kasvin tuotoksesta? Onko se (mielipiteen ilmaus) kenenkään arvion perusteella törkeä huumausainerikos, josta voi saada saman kuin taposta? Joutaa siitä kyllä leiman otsaansa saamaan.