Rasismi pois!

Vantaa

/ #62

14.01.2010 19:44

Olipa kerran valkoinen ekaluokkalainen suomalainen tyttö joka leikki yhen ekaluokkalaisen mustan suomalaisen pojan kanssa. Tämä poika oli kahdeksan ja tämä tyttö kuusi. Tämä poika pyysi tyttöä mukaansa tyttöjen vessaan ja veti tältä housut alas. Tyttö luuli että se on vain uusi leikki eikä tehnyt mitään. Kun poika veti tytön pikkuhousut alas, veti hämmentynyt tyttö takaisin ylös koska seinä, jota vasten hän oli oli kylmä. Poika veti ne uudestaan alas ja tyttö veti ne takaisin ylös. Tyttö sanoi pojalle, että tää leikki on ihan tyhmä, nosti housunsa ja käveli ulos vessasta. Tyttö oli nimeltään Sara, ja pojan nimi oli Abdi. Sara oli minun paras kaverini, mutta Abdista en pitänyt, koska minusta Abdi oli tyhmä (=lapsen sanomana melkein mitä tahansa). Sara ja minä emme tajunneet, mitä oli tapahtunut, mutta pari päivää myöhemmin halusimme ärsyttää Abdia, joka oli nyt meistä molemmista ihan tyhmä. Koska minä olin sanavalmiimpi kuin Sara, keksin kutsua häntä "eläväksi suklaakakuksi", ja koska hän oli enemmän toiminnan ihminen hän keksi lukita pojan tyttöjen vessaan, joita koulumme käytävällä oli kaksi vierekkäin. Abdi oli vahvempi ja vanhempi kuin me, joten hän pääsi äkkiä ulos. Me juoksimme opettajan luo ja sanoimme Abdin ahdistelevan meitä (tarkka sanamuoto, tarkoitimme sitä, että poika juoksi raivoissaan meidän perässämme).

Päivän kysymys: olivatko pikkutytöt rasisteja?