Suomen Koirankasvattajat ry:n vetoomus ja adressi Suomen Kennelliitto ry:n jalostusstrategiaesitystä

Kari Lehtonen
Porvoo

/ #2 Sukokan adressi

04.03.2010 10:05

Toivottavasti tällä adressilla olisi parempi vastaanotto kennelliitossa kuin mitä saimme kokea doping asian tiimoilta. Tuntuu todella siltä , että kennelliiton hallituksen ja jalostus " tieteellisen " toimikunnan jäsenten kokemus ei edes sivua koirankasvatusta. Olen myös kuullut viralliselta taholta että eduskunnassa oltaisiin puuhaamassa lakia jolla määriteltäisiin sukusiitoskertoimien maksimiarvo. HALOO ei kait sentään parlamentin ensisijainen asia ole koiran kasvatus ???? . Ihmettelen myös ettei tästä asiasta ole haluttu yleiskeskustelua vaan liian lyhyen ajan sisällä vaadittu vastaus rotujärjestöiltä. Kuten hyvin tiedämme on suurin osa isoista rotujärjestöistä koiran omistajien ei kasvattajien hallussa eivätkä niissä pääse kasvattajien mielipiteet esille eivätkä myöskään päätöksiksi asti. Voidaanko silloin mitenkään sanoa että rotujärjestöjen kanta olisi myös niiden jäsenistöjen kanta ? Ei , koska kanta on vain muutaman hallituksissa istuvien ihmisten suppea käsitys asioista.