Ei Airisto-Haverö-siltavaihtoehdolle / Nej till bro över Airisto och Haverö

/ #70 Re:

27.01.2016 17:22

#69: -

Taas yksi joka heittää ihan tyhjästä kommenttia. Todellisuus oli ihan erilainen, ja siitä löytyy pitkiä rapportteja juuri tästä kohteesta. Niiden tekemiseen on käytetty talousasiantuntijoita. Käy siis hakemassa raportit ja saatat oppia jotain.

Jos olisit ollut hereillä kun aihealue oli aktiivinen maakuntakaavan yhteydessä olisit myös huomannut että jopa lehtiartikkeleissa esiintyi muutama varsin vakaavaraiset yhtiöt valmiina rahoittamaan vain joitakin vuosia sitten.

Jos olisit ollut hereillä matikan tunneilla osaisit myös laskea että mitä korot nyt olisi. Ja käytökustannuksistahan saat tietoa taas kerran jos viitsit käydä asioita selvittämässä eikä vain hihasta vetämässä. Tosin en usko että sitä teet, koska tyylilaji näyttää olevan peruusteettomien asioiden heittäminen.

Mutta voitaisiin sopia vaikka heti että annetaan lauttaliikenteelle vain se rahamäärä joka korkoihin menisi. Lauttoja ei sen jälkeen tarvittaisi kuin yksi kappale, ja yövuortorkin saisivat lauttakuskit viettää mukavasti kotisängyssä. Taitaisi tulla kiireitä siltahankkeelle.