Bussi 57

Maria-Lisa Rodhin

/ #2 Bussi no 57

21.04.2010 08:05

Vanhempi väki sanoo, että ei viitsi enää käydä Itäkeskuksen ostarilla, koska pitää vaihtaa bussia tai kulkea Sörnäisten kautta. Jotkut heistä kertoo menevänsä mieluummin Sörnäisten kautta, kuin että odottelee bussin vaihtoa Viikissä. Moni keski-ikäinen nainen sanoo, että ei enää käy Itäkeskuksen ostarilla, koska on hankalaa vaihtaa ostosten kanssa bussia Viikissä tai kannella ostoksia Sörnäisten metroasemalla ja vaihtaa Käpylään menevään bussiin. Bussi no 57 entinen autonkuljettaja kertoi ajaneensa kyseistä bussia ennen kuin sen päätepysäkkki tuli Latokartanoon. Bussi oli ajannut tyhjillään alku- ja loppumatkan Viikissä ja että vasta kun reitti muutettiin Latokartanoon alkoi ihmisiä tulla bussiin. Liikennelaitoksen toimihenkilö kertoi, että nimiä Munkkivuori-Itäkeskus on saatava vähintään tuhat ja mieluummin yli. Nainen ketoi myös, että vaikka nimiä on ollut yli tuhat, niin jos liikennelaitos on päättänyt jostain, niin liikennelaitos ei ole suostunut siirtämään reittiä, vaikka nimiä olisi ollut miten paljon.

Melko varmasti päättäjät HKL:ssa, eivät ole itse asuneet Käpylässä,joten reitti bussi no 57 on ollut helppoa lakkauttaa. Päättäjät eivät ole vähääkään välittäneet Käpylän matkustajista, vaikka suora reitti Käpylästä Itäkeskukseen vei matka-aikaa vain 15 minuttia.