Musiikkiteatterikoulutus Lahdessa säilytettävä

/ #20 Re: Re: Re: Vastalause

10.10.2011 13:03

#16: - Re: Re: Vastalause

Lahden muten opiskelijat työllistyvät paremmin, sillä virallisesti he saavat muusikon koulutuksen, mutta ovat erikoistuneet musiikkiteatteriin. Koulutuksessa annetaan siis täydet valmiudet sekä muusikon että näyttelijän ammattiin, eli logiikallahan se tarkoittaa suurempaa todennäköisyyttä valmistua.

Musikaaleissa mutelaiset nimenomaan työllistyvätkin, mikäli puhutaan teattereihin työllistymisestä. Muten opiskelijat saavat koulutuksessaan todella paljon suuremmat valmiudet musikaalin haastaviin musiikkitehtäviin, kuin pelkästään painotetusti näyttelijäntyötä saaneet. Musikaalit ovat muutenkin teattereiden kassamagneetteja, mutta ilman muusikoita tai muusikkonäyttelijöitä ei musikaalia voi tehdä.

Se, että "poikkeudet" saavat töitä heti valmistumisen jälkeen, pitää paikkaansa - kaikilla aloilla, koulutusohjelmasta ja linjasta tai edes alasta riippumatta. Opettajat ovat mutella loistavia, ammattitaitoisia ja taitavia pedagogeja. Mistäs sinä tiedät opetuksen laadusta? Oletko itse ollut muten linjalla?