5-viikkoiset koiranpennut ovat liian nuoria erotettavaksi emostaan

Adressin tekijä

/ #1 Tämän adressin taustasta

07.06.2010 21:21

Tapahtui toukokuussa 2010 jossakin päin Suomea - tänään ja huomenna tämä tapahtuu ihan varmasti jossain toisaalla:

Vuolasvirta-palkinnolla palkittu koirankasvattaja oli sijoittanut nartun. Sijoitussopimuksen lisäehtoihin oli kirjattu, että narttu synnyttää ja hoitaa pennut sijoituskodissaan. Kasvattaja halusi pennut luokseen, kun ne täyttivät sijoitussopimuksen alaikärajan eli 5 viikkoa. Sijoituskoti sopi kasvattajan kanssa, että narttu lähtee viikoksi pentujensa kanssa kasvattajan luokse. Kun kasvattaja haki pennut, hän ei ottanut narttua mukaansa. Narttu ei ollut vieroittanut pentujaan. Pennut matkustivat yli 500 kilometriä autossa tuntemattomaan paikkaan ilman emoaan. Emo etsii poisvietyjä pentujaan edelleen, vaikka niiden lähdöstä on jo 1,5 viikkoa. Sijoituskoti joutui käyttämään emon eläinlääkärissä ja hakemaan sille Galastop-kuurin, koska maidosta täyttyneet nisät aiheuttivat tuskaa emolle.  Ainoastaan aika näyttää, millä tavalla tämä traumaattinen emosta erottaminen tulee vaikuttamaan pentuihin ja sitä kautta myös  niiden uusien omistajien elämään.