sosiaaliviranomaiset aiheettomista huostaanotoista vastuuseen

/ #15 Re: faktaa

14.06.2010 11:10

#1: Jussi Jaakkola - faktaa

Totuus ei todellakaan ole tuo, vaan päinvastoin. Kauniita sanoja, mutta todellisuus on jotain muuta.

Huostaanottoja tehdään täysin tekaistuin perustein ja aivan liikaa. Vanhempia ei todellakaan pyritä tukemaan vaan yritetään etsiä syytä huostaanotolle. Ei ihme että huostanoottojen määrä on kasvanut sietämättömälle tasolle.

Puhun kokemuksesta joka avasi silmämme. Me haimme apua pojan ongelmaan. Meille valehdeltiin ja meitä vedätettiin, yksittäisiä sanoja poimittiin ja liitetiin toiseen asiayhteyteen. Sossut etsivät tiettyjä sanoja joiden avulla voivat perustella huostaanottoa. Huostaanoton perusteet olivat täysin valheellisia ja meitä ei todellakaan kuultu perusteista yhtään, vaan päinvastoin jätettiin keskustelmatta täysin ne perusteet joilla huostaanotto tehtiin. Lisäksi pojan puheita vääristeltiin. Meitä ei kuultu vaikka päätöksessä niin lukee.

Kaiken tuon perusteella ei voi tulla muuhun loppupäätökseen kuin että oli vain tarkoitus saada yksi huostaanotto lisää. Me olemme valittaneet oikeuteen ja varmasti tulemme taistelemaan sossujen valheita vastaan lopppuun asti.

Missään vaiheessa ei puhuttu mistään auttamisesta tai tukemisesta vaikka me nimenomaan kerroimme että haluamme apua.

Lastensuojelulaki antaa sossuille mielivallan, he päättävät tutkinnasta, he tekevät yksistään täysin subjektiiviset päätelmät, päättvät toimenpiteistä jotka hallinto-oikeus vahvistaa ilman mitään selvitystä, ja lopuksi panevat toimeen antamansa "tuomion" virka-apu pyynnöllä, Siis kaikki mielivallan tunnusmerkit.

Tiedän myös toisia tapauksia jossa valhe on ohjannut sossujen toimintaa. Tämä on käsittämätöntä jota ei voi uskoa todeksi ennen kuin itse kokee tämän mustan viranomaispuolen.

Prosessin aikana opin nopeasti että kannattaa kirjata ylös kaikki keskustelut. Näistä mekin voimme todistaa valheet ja tarkoitushakuiset väännöt. Lisäksi paljastui heidän amatöörimainen ihmistuntemus osaaminen.