Äkkihoppu

markkina

/ #42 eh-amk

19.10.2011 11:24

Ensihoitajalle(amk)=auta minua kaikessa. Kerron sinulle faktoja,joita halusit. Todellakin on nykyaikaa uudistaa kaikkea ja hinnala millä hyvänsä. Olisi todella hienoa, jos jokaisessa kunnassa olisi päivystys 24/7.Asiat vain täytyy suhteuttaa realistisesti. Norjassa, jossa kyseinen uudistus on tehty joitakin aikoja sitten, ei homma ole pysynyt hanskassa kustannusten suhteen ja siellä on jouduttu laittamaan asemia kiinni, koska rahaa on palanut enämpi kuin laki sallii.Lisäksi on tullut valtataisteluita, pikkukihojen kesken.Miten meinaa sh-piiri hoitaa kyseisen mallin mukaiset sosiaaliset tilat, autotallit, työntekijät etc.?.Ei sellaista systeemiä kannata rakentaa, joka ei toimi kuin paperilla.On hyvä, että isännäksi tulee sh-piiri elikkä kunnat, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Se tietitaito, joka nykyisillä toimijoilla on,sitä ai kannata heittää romukoppaan.Mehän olemme kaikki omin korvin kuulleet ja omin silmin nähneet, miten suuret rahoitusyhtiöitten omistamat firmat ovat hommansa hoitaneet-Kusettamalla kuntia ja kuntalaisia. Ei sellaisesta palvelusta, jossa kaikki on hakusessa, kannattaisi maksaa.Lisäksi olisi hyvä ottaa huomioon kunnalle kertyvät verotulot.Auta minua kaikessa-ihmiselle sanon,että kannattas antaa korvan tausten kuivua ja tunteiden laantua, ennenkuin lähtee haukkumaan yhtään ketään.No niinhän se on, että karavaani kulkee ja ensihoitaja haukkuu. Ps.Ruotsi on yksityistämässä ensihoitoa ja sairaankuljetusta