Äkkihoppu

Vieras

/ #43

19.10.2011 15:15

#41 Välitön lähtövalmius ei todellakaan ole utopiaa, vaan Kolariin, Kittilään ja Muonioon on todellakin tulossa välittömän valmiuden autot. Nykyinen varallaolojärjestelmä alkaa olla tulossa tiensä päähän, sillä pitkien varallaoloaikojen myötä ensihoitajia ei enää saada työhön. Se, mitä HESille on nyt käynyt, on ennakkotapaus. Kun media ymmärtää, kuinka päin mäntyä koko Suomen ensihoito tällä hetkellä on menossa, alkaa tapahtua.

#42 SHP:n autot voivat aivan hyvin päivystää samoilla asemilla kuin mitä autot nykyään päivystävät. Sosiaaliset tilat löytyvät kyllä asemilta, ja niiden parantaminen ei kovin suurta rahasummaa vie. Työntekijöinä jatkavat yksityisten entiset työntekijät ja muutamat uudet. Varmastikin halukkuus siirtyä julkisen palvelun ammattiin on suuri, kun palkka on hieman parempi ja työajat säännölliset. Kyllä se systeemi toimii, jos se kunnolla rakennetaan. Norjan systeemin ongelmiin johti liian iso hallinnon määrä.