Pauligin huvilan järjestökäytön puolesta

Susanna Pitkänen

/ #13 Pauligin Huvila on säilytettävä nuorten ympäristö- ja luontojärjestöjen käytössä. Lupauksia ei pidä

24.04.2016 19:36

Hei, toimin Nuorten Ympäristötoimintakeskuksessa sen ensimmäisenä vastaavana nuoriso-ohjaajana 80-luvulla. Toimintapisteen perustaminen perustui Luonto-Liiton Uudenmaan piirin silloisen toiminnanjohtajan Petteri Niskasen aloitteeseen, ja siinä yhdistyivät järjestöjen ja NAK:n ympäristökasvatustoiminnat.  Toimimme silloin Merimiehenkadulla vuokratiloissa japerustimme kaupunkiluontokoulun jne. jne. Sitten kaupunki halusi säästää  ja irtisanoi ulkopuolisilta vuokratut tilat ja me saimme Pauligin Huvilan käyttöömme.

Pauligin Huvilassa NAK pyöritti edelleen luontokoulua, mutta toiminta muuttui enemmän Maakasvatukseksi. Sen toiinnan muutettua Meriharjuun on ilmeisesti tällainen yhteys NAK:iin  heikentynyt? PItäkää kiinni ympäristökasvatuksen keskuksen ideasta, nämä tilat luvattiin meille!

Tsemppiä ! Voin yrittää kaivaa sen alkuperäisen Nuorten ympäristötoimintakeskuksen perustamissuunnitelman. SIinö on edelleen hyviä pointteja. Jos virastossaon edelleen hommissa esim. Naalisvaara ja Toivonen, niin heidän pitäisi hyvin tietää asian tausta. Muistuttakaapa niistä ja kertokaa terveisiä minulta.

t. Susanna Pitkänen