Veeti-mammutille vehkeet takaisin

Vieras

/ #2 Palamaan vaan kaikki vallan rakenteet

15.07.2010 12:50

Homot saavat pippurikaasua, maahanmuuttajien pizzeriat palavat ja nyt vielä mammutti sensuroidaan kun sen penis järkyttää lapsia. Sanokaa mitä sanotte, mutta haistan fasismin tuulia. Miten sattuvasti osuukaan yhteen juuri talouskriisin ja hyvinvointivaltion alasajon kanssa. Moraalinen paniikki kylvää yhteiskuntaan ahdistusta ja pelkoa, ja luo syntipukkeja kurjuuden todellisten syiden peittämiseksi. Tätä pippelipaniikkia lietsova konservatiivinen (puhdas, tahraton, neuroottinen, Valkoinen) roskalehdistö saisi puhua rehellisesti vain omasta puolestaan, eikä alistaa ihmisiä totalisoivien nationalististen fantasioidensa käyttövoimaksi ("Keskustele: Olemmeko jo liian herkkiä"). Joskus tämä paniikki saa naurettaviakin muotoja - kuten tässä - mutta useammin se johtaa paniikin uhriksi joutuvien ihmisten kannalta aika synkkiin seurauksiin. Lasten "viattomuuden" tukahduttava ideologia on yläluokkaisten asiantuntijoiden tuottama. Se heijastaa heidän elämänpelkoaan ja siitä kumpuavaa halua kaiken herruuteen, kaiken kontrollointiin. Tukahduttamalla myös saadaan aikaan neuroottinen alamainen, joka pelkää kaikkea tarkoituksetonta nautintoa, elämää itseään, ja keskittyy vimmatusti alituiseen tehtävien suorittamiseen siltä välttyäkseen. Maailmanlaajuisesti ja historiallisesti kyseessä on marginaalinen ja varmasti ohimenevä ilmiö, joka jatkaa osaltaan ihmiselämän ja kaiken muunkin elämän vahingoittamista niin kauan kuin sitä suvaitaan.