Liikuntatilojen maksuttomuus junioritoiminnalle Jyväskylässä

Vieras

/ #18

31.10.2011 19:17

Liikuntatilojen muuttaminen maksullisiksi on toki kaupunginisien mielissä lyhyellä aikavälillä kannattava tapa aikaansaada säästöjä. Aavistuksen pidemmällä aikavälillä tilanne ei tutkitusti enää näyttäydy lainkaan tällaiselta. Ensinnä lasten ja nuorten liikunnan tukemisella tiedetään olevan mittavia koko elinikäisiä terveysvaikutuksia. Toiseksi maksuttomien salivuorojen avulla on mahdollista tehdä merkittäviä yhteiskunnallista tasa-arvoa tukevia tulonsiirtoja erityisesti vähävaraisten perheiden lapsille. Kolmanneksi kyse on myös perhepolitiikasta, jonka avulla kaupunki voitukea merkittävästi lapsiperheiden ja lasten hyvinvointia. Maksutomat lasten ja nuorten salivuorot ovat siten paljon monipuolisempi ja vaikuttavampi tapa tukea kaupunkilaisten hyvinvointia, kuin yksitäisten hallinnonalojen toiminnan rahoituksella. Siksi tämä asia taitaa olla myös niin vaikea laskea hyödyksi. Siis erityisen kannatettava adressi!