Liikuntatilojen maksuttomuus junioritoiminnalle Jyväskylässä

Vieras

/ #22 Re: Mutta koska paikoista on huutava pula,

01.11.2011 07:27

#21: -Mutta koska paikoista on huutava pula, niin nytkin todellisuudessa iso osa lapsista maksaa Killerille ja Hutunkiin täysiä markkinahintoja kun toiset pääsee harrastamaan "toisessa seurassa" joka sattuu saamaan kaupungin ilmaisia tai vähintään kaupungin tukemia vuoroja Graniitista ja kouluilta yms.

On kaksi eri asiaa, jotka liittyvät toisiinsa. Se että paikkoja ei ole tarpeeksi ja se että paljonko paikkojen käyttö maksaa. Niin kauan kuin paikkoja ei ole tarpeeksi, ns. omaehtoiseen liikuntaan ei ole lapsilla mitään mahdollisuutta ja toiseksi nykyisin maksamaan joutuu myös ne heikompi tuloiset. Ei se Killerillä käynti ole yksittäisen lapsen valintakysymys vaan hyvin pitkälle sen ratkaisee se, mikä seura kotikulmilla toimii ja missä seurassa kaverit pelaa. Jos haluttaisiin lisää harrastepaikkoja niin se tiedetään että kaupungin rakentamina niitä tulee  liian hitaasti. Jos kaupunki tukisi lasten harrastusta myös ykistyisten pyörittämissä harrastetiloissa, niin silloin yksityisten kautta voisi saada lapsille myös edusllisia harrastepakkoja. Mutta se että kaupunkin tukee lasten harrastusta vain omissa tiloissan on täysin kieroontunutta. Nythän päätöksen ulkopuolella ovat osa muuten julkisin varoin ylläpidetyistä saleista kuten yliopisto, ammattiopistot yms. Eikä niissä ole kyse yksityisistä paikoista.