Pelikoneet pois kaupoista ja kioskeista

Seppo Lehikoinen

/ #14 Kenenkään ei ole pakko pelata.

08.07.2016 09:31

Mutta sittenkin helvet*iin pelihärvelit kaupoista, kioskeista, kahviloista ja ravintoloista. Ne houkuttavat etenkin yksinäisiä eläkeläisiä ja muita yhteiskunnasta syrjäytettyjä tuhlaamaan vähät rahansa  ajanvietteelisesti "unelmiin" voitoista. Sitten kun on tarpeeksi paljon hävitty, niin pelataan siksi, että epätoivoisesti halutaan saada tappiot kuitattua.

Ja niin köyhdytään lisäää. Loputtomasti...tai ainakin niin kauan, kuin jostakin saa rahaa järjettömään pelaamiseen!

Häpeäkseni joudun tunnustamaan, että joskus itsekin olen tuhlannut jonkun ostosten vastuurahana saamani 20 senttisen RAY:n pohjattomaan perceeseen, mutta lohdutonta on katsella, kun köyhät eläkeläiset vaihtavat seteleitä kolikoiksi tai survovat pankkikorttiaan koneen ahneeseen kitaan köyhtyäkseen ja sitten elelevät kaurapuurolla ja hanavedellä seuraavaan eläkepäivään asti. Elintärkeät lääkkeet jäävät apteekkiin, sähkö- ja puhelinmaksut rästiin jne...

Poliitikoilla ei ole selkärankaa tehdä loppua RAY:n peliterrorilta...no, ei kai, kun pelifirma rahoittaa ainakin kokoomuksen pikkujoulupippaloita sun muita läskimahojen saunailtoja. Ja meneehän ryöstötuotoista valtava osuus myös uusien kunniakansalaisten hyysäämiseen ja muuhun matujen "virkistystoimintaan".

Sinä. Juuri SINÄ. Laita peliautomaatit pannaan. Älä pelaa enää koskaan. Itsekin olen vihdoin sen vakaan päätöksen tehnyt.

Jos minulla on jotenkin ylimääräisiä kolikoita, niin ennemmin vien ne metallinkeräykseen kuin kenkkään RAY:n rosvoille!