Vaadimme vuonna 2007 väärinperustein huostaanotetun, Joona Markus Mikael Leppäniemen palauttamista k

Olli Keränen
Vieras

/ #18 Re: Se vaan on valitettava tosiasia, että syy huostaanottoon löytyy lähes aina peiliin katsomalla.

17.08.2010 22:40

#15: -

Meitä on, jotka tiedämme miten sosiaalitoimi toimii. Mitään virheitä ei myönnetä, ei edes erehdystä tapaamisajan sopimisessa. Poliisi ei tutki mitään sosiaalitoimeen liittyviä tutkintapyyntöjä, syyttäjä ei määrää tutkintaa, ja mihinkään on turha valittaa.

Sosiaalitoimi voi kirjata mitä haluaa ilman että on mitään pelkoa heidän joutua vastuuseen, ja sitä mahdollisuutta käyttävät myös. Minulla on asiasta omien lasteni osalta täydellinen todistusaineisto, jos haluat todisteet, että näin voi olla. Sen perusteella uskon tässäkin Joonan tapauksessa ihan täysin, että huostaanotto on täysin perusteeton.

Ja: Miksi lapsi ei voisi olla kotonaan? Mihin voi perustua perheestä erottaminen tässä tapauksessa, ei kai kaikkia kehitysvammaisia huostaanoteta? Ja jos vanhemmilla on terveydellisiä ongelmia, niin kuuluisi tukea kotiin mieluummin kuin erottaa lapsi vanhemmista. Alkoholistit ja narkkarit ovat erikseen, nyt ei ole kyse niistä. Lapsen erottaminen perhestään on ihmisoikeusrikos, ainoastaan jos lapsen terveyttä tai henkeä uhkaa kotona jokin, on mahdollista erottaa. Nyt Joonan sisko on kotonaan, eikä ongelmia ole, miksi niitä olisi Joonan kohdalla?

Minut löytää Facebookista, se uusikaupunki