Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Vieras

/ #218 Re: 216. Vieraalle

23.08.2010 10:23

#217: Myyryläinen - 216. Vieraalle

Koska, olen saanut kirjoitustesi perusteella sen kuvan, että olet paksunahkainen, uskaltauduin kertomaan ikuisesta elämästä ja sen seurauksista.

Mahtaa sinulla olla kova työ etsiä kaiken laista historiallista todistusaineistoa Jumalan olemassa olon kumoamiseksi. Oletko ihan varma, että kaikki se mitä kerrot seemiläisistä ym. ym. ovat paikkansa pitäviää faktaa. Nehän ovat vain ihmisten tämän hetkisiä tutkimus tuloksia, ei välttämättä aitoa faktaa. Tieteisillä asiolla on taipumus muuttua tiedon kasvaessa. Tiede on oletusta, ei suninkaan faktaa.

Muutamat tiedemiehet sekä historoitsijat ovat tutkineet raamatun aitoutta ja todenneet sen olevan aitoa Jumalan sanaa. Kukaan ihminen ei pystyisi yksistään kirjoittamaan sitä. Vain Pyhän hengen innoittamana ihminen  on sen voinut kirjoittaa.

Kalevala on ollut kovin helppo kirjoittaa, koska se on mielikuvituksellinen ja sen juonea pystyy kirjoittaessa kaiken aikaa muokkaaman.

Raamatua kirjoitettaessa sen sijaan oli pysyttävä totuudessa, eikä sen sisältöä voitu muuttaa, koska se on Jumalan sanaa.

Niin kuin olen jo aikaisemmin todennut, raamatun salat aukenevat vain uskoville ihmisille Pyhän hengen olessa läsnä. Mitä todennäköisemmin et pääse raamatun johdonmukaisuuteen kiinni, koska olet Jumalan kieltäjä. Raamattu on salaisuuksia täynnä ja ne aukeavat vain uskoville. Jumaln kieltäville ihmiselle se saattaa olla sekamelska.

Raamatun avautessa voi ymmärtää Jumalaa. Tämä on vain tuulesta temattu esimerkko "ethän sinäkään voisi sietää, jos loisit elävän olennon ja se alkaisi niskuroimaan ja kieltämään sinun luoneen sen. Etkö silloin ojentaisi ja nuhtelisi tuota olentoa.  Niin myös me ihmiset olemme tottelemattomia, pahoja, raakoja jne. Eikö silloin Jumalalla ole täysi oikeus kurittaa ihmisiä rankalla kädellä.

Ihmiset ovat raakoja tappavat toisiaan pelkästä itsekkyydestä, vallanhimosta ja ahneudesta. Eikö Jumala siinä vaiheessa puuttuisi peliin ja tuhoaisi tuollaiset raakimukset.

Taidat olla myös sitä mieltä, että Jeesuskin on vain keksitty?

Kerrohan miten selität ilmestyskirjan profetiat, jotka ovat kaiken aikaa toteutumassa ja osa jo toteutuneet?

Et vastannut kysymykseen, "mitä Israel tarkoittaa VT:ssä"?

Koska, minä en pysty sinulle näyttämään Jumalaa. Ainoastaan suullani tunnustamaan, että kolmiyhteinen (ei monikossa kolmiyhteiset)  Jumala on olemassa. Etkä sinä pysty tieteen ja historian avulla kumoamaan Jumalan olemassa oloa, niin tämä väittely on turhaa. Tulos on minä uskon, sinä et.