Näpit irti Rastilasta!

Vieras

/ #37

14.09.2016 08:20

Mielestäni on erittäin tärkeää, että Rastilan leirintäalue säilytetään. Alue on kulttuurihistoriallisesti merkittävä, sen arvo vuosaarelaisten virkistysalueena on mittaamattoman suuri, se on aktiivisessa käytössä ympäri vuoden, matkailijoiden on helppo ja nopea siirtyä tutustumaan pääkaupunkiseudun nähtävyyksiin, aluetta on kehitetty ja parannettu huikeilla rahamäärillä viime vuosina (tuntuu kummalliselta, että kaikki tuo raha ja muut käytetyt resurssit menisivät hukkaan alueen hävittämisen myötä), aluetta voidaan kehittää edelleen palvelemaan entistä paremmin sekä matkailijoita että vuosaarelaisia, toki myös kaikkia pääkaupunkiseudun asukkaita yms. yms. Lisäksi Vuosaari on kaikilla inhimillisillä mittareilla arvioituna ottanut vastaan oman osuutensa pääkaupunkiseudun täydennysrakentamisesta. Parhaillaankin leirintäalueen tuntumaan nousee asuntorakentamista, mikä entisestään tukkoistaa maisemaa, joka ennen Retkeilijänkadun metroradan puoleisten asuinrakennusten tuloa oli avara ja ilmava. Metron kapasiteetillakin lienee rajansa. Junien lyhentäminen ja vuorovälien pienentäminen ei kaiken järjen mukaan ratkaise mitään, jos Rastilan metroaseman käyttäjämäärä lisääntyy tuhansilla uusilla asukkailla jollakin aikavälillä. Rastilan leirintäalueen säilyttämiselle on runsaasti hyviä perusteita. Säilytettäköön Rastilan leirintäalue osana poikkeuksellisen hienoa, vehreää, merellistä, kaunista ja ihmisläheistä asuinaluetta nimeltään Vuosaari.